معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون 480 هزار دانش آموز معادل 48 درصد کل جمعیت دانش آموزی این استان عضو بسیج هستند.
کد خبر: ۵۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 26 October 2017
به گزارش تابناک : براتعلی منصوریان روز پنجشنبه در همایش دو سالانه کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی خراسان رضوی افزود: تشکیل پایگاههای بسیج دانش آموزی در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم از چند سال پیش آغاز شده و برنامه ریزی برای رشد و بالندگی آننها در جریان است.
وی ادامه داد: برای تکمیل این اقدام و تقویت بسیج دانش آموزی هر ساله فرماندهان پایگاههای مقاومت دانش آموزی تحت آموزشهای لازم قرار می گیرند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: آموزش و پرورش همه ساله در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ارزشهای ماندگار نظام و انقلاب اسلامی تلاش ویژه ای داشته و ظرف امسال هزار یادواره شهدا در هزار مدرسه استان برگزار شده است.
وی افزود: عطر نام، یاد و حضور شهدا امروز در مدارس و نسل جوان و نوجوان ساری و جاری است و در این راستا با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس 'طرح راویان دفاع مقدس' اجرا و پیگیری شده است.
منصوریان ادامه داد: طی سه سال اخیر پنج هزار معلم که خود ایثارگر و از خانواده شهدا هستند به عنوان راوی دفاع مقدس در مراسم و مناسبتهای مختلف آموزش و پرورش و نیز در سطح مدارس ارزشهای دفاع مقدس را ترویج داده و به نسل آینده منتقل کرده اند.
وی گفت: برگزاری سفر راهیان نور به عنوان کارگاه آموزشی و تکلیف تعلیم و تربیتی مورد توجه جدی آموزش و پرورش است. 33 هزار نفر طی سال 1394 از خراسان رضوی به مناطق عملیاتی سابق اعزام شدند. پارسال نیز هشت هزار نفر اعزام شدند اما این اقدام و در میانه راه متوقف شد.
معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سهمیه امسال استان برای اعزام دانش آموزان به سفر راهیان نور چهار هزار نفر است که نیاز به افزایش دارد.
وی در ادامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را بخشی از فعالیت آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس ذکر و بیان کرد: پارسال 850 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد.
منصوریان ادامه داد: آموزش و پرورش علاوه بر بسیج دانش آموزی با سایر اقشار اعم از بسیج فرهنگیان، بسیج هنرمندان و بسیج طلاب تعامل، هماهنگی و ارتباط نزدیک دارد. در همین چارچوب نیاز است با بسیج پزشکی نیز ارتباط برقرار شود تا زمینه سلامت دانش آموزان بیش از پیش فراهم آید.
استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار