رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت:با توجه به رسمیت یافتن رشته کوراش در بازیهای آسیایی و احتمالا المپیک 2024، فدراسیون بنا دارد در این رشته سرمایه گذاری جدی انجام دهد.
کد خبر: ۵۱۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 26 October 2017
به گزارش تابناک : حسین محمودی روز پنجشنبه افزود: در این چارچوب همچون رشته جوجیتسو که به هیات جودو اضافه شد و هم اکنون کلاس و انجمن مستقل دارد انجمن کوراش مردان هم در خراسان رضوی فعال شده اما برای بانوان هنوز انجمن مستقل کوراش تاسیس نشده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی و خراسان شمالی دو پایگاه اصلی کوراش در ایران هستند چون این رشته شباهت بسیار زیادی به کشتی باچوخه خراسان دارد.
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت: پنج هزار جودوکار و کوراش کار در این استان فعالیت دارند. این تعداد شامل چهار هزار نفر مرد و هزار نفر زن است.
وی افزود: جودو کاران خراسان رضوی تمرین جودو نیز می کنند و هم با مقررات کوراش، به تمرین این رشته می پردازند. کوراش کار مستقلی که بی توجه به رشته جودو فقط به این رشته بپردازد در خراسان رضوی نداریم.
محمودی همچنین از اعزام تیم کوراش زنان خراسان رضوی به مسابقات قهرمانی کشور در سمنان خبر و ادامه داد: محیا اکبری، محدثه حسینی، فاطمه شبانی، فاطمه دلیر، فریبا عاقل و زهرا آبرومند کوراش کاران بزرگسالی هستند که ترکیب تیم خراسان رضوی را با مربیگری تکتم بیدل قهرمان پیشین مشهدی تشکیل می دهند.
وی گفت: سومین دوره رقابتهای کوراش بانوان بزرگسال کشور یادواره شهدای مدافع حرم از امروز چهارم آبان به مدت دو روز در سالن جودو مجموعه ورزشی شهید چمران سمنان برگزار می شود. هدف این رقابتها تکمیل تیم اعضای ملی کوراش ایران برای اعزام به رقابتهای بین المللی به ویژه بازیهای آسیایی جاکارتا 2018 است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار