معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری دومین هفته قرآن و عترت از ۵ - ۱۱ اسفند ماه سال جاری در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 28 October 2017
به گزارش تابناک : محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اجرای موفق اولین هفته قرآن و عترت با برزاری بیش از ۲۱۰برنامه فرهنگی، هنری و دینی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: اسفند ماه نیز برای دومین بار این هفته در استان با حضور اقشار مختلف سنی تکرار خواهد شد.
وی به همکاری موسسه فرهنگی قرآنی نورالهدی ساری، موسسه فرهنگی قرآنی پیامبر اعظم ساری، قرارگاه خاتم الاوصیاء استان مازندران، بسیج هنرمندان استان مازندران، بسیج هنرمندان ساری و دانشگاه مازندران با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری باشکوه این هفته اشاره کر و یادآور شد: امسال هفته قرآن و عترت از ۵-۱۱اسفند برگزار می شود.
فوقی، برگزاری جشنواره شعر و داستان، جشنواره مقاله نویسی، جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی و خوشنویسی، جشنواره هنرهای نمایشی در رشته های تئاتر خیابانی و تعزیه، جشنواره های هنرهای سینمایی در رشته های فیلم کوتاه و مستند و فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی با موضوع قرآن  و عترت را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.
وی همچنین از برگزاری مسابقات تلاوت قرآن دررشته های قرائت (تحقیق)، ترتیل، حفظ ۱-۵جزء خواهران وبرادران زیر ۱۵ سال، حفظ ۵-۱۰ جزء خواهران وبرادران زیر ۲۵ سال، حفظ ۱۰ -۲۰ جزءبرادران وحفظ کل برادران وخواهران خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره آواها ونغمات دینی دررشته های ابتهال، تواشیح، سرود، هم خوانی واذان نیز در دستور کار قرار دارد.
فوقی یادآورشد: بمناسبت هفته قرآن و عترت کارگاه عملی و آموزشی (ورک شاپ) و گفتگوهای قرآنی نیز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: برترین های کلیه مسابقات و جشنواره های هفته قرآن و عترت مازندران در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می شوند.





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار