رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار اظهار کرد: در سال جاری ۶۰ موکب از استان خراسان رضوی در عتبات عالیات برای پذیرایی از زائران اربعین مستقر خواهند شد.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 28 October 2017
به گزارش تابناک : علی‌اکبر دلبری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار با بیان اینکه برای مراسم اربعین سال جاری، ۱۵ موکب از استان خراسان رضوی در شهر کربلا مستقر می‌شوند، گفت: سرپرستی و مسئولیت این موکب‌‌ها با هماهنگی سبزوار است.
وی با اشاره به اینکه از این مجموعه سه تا موکب از شهرستان سبزوار و از شهرستان‌های جوین، جغتای، کاشمر و سرخس هر کدام یکی است، ادامه داد: هفت موکب از شهرستان مشهد در کربلا مستقر خواهد شد که روزانه ۶۰ هزار غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام برای زائرین اربعین آماده و تقسیم خواهند کرد.
دلبری با ابراز اینکه این موکب‌ها در فاصله ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ متری حرم امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) در کربلا مستقر می‌شوند، افزود: گروه‌های پیشرو از دوم آبان و پرسنل خدماتی موکب‌ها از هفتم اعزام خواهند شد و بقیه افراد برای پذیرایی و ارائه دیگر خدمات از نهم آبان به کربلا می‌روند تا به مدت ۱۰ روز به زائران حسینی(ع) خدمت کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار با ابراز اینکه خادمان موکب‌های سبزوار ۲۰۰ نفر هستند و بقیه موکب‌ها به تناسب خدماتی که ارائه می‌دهند، ۸۰ تا یکصد نفر هستند، عنوان کرد: در هر موکب دو روحانی و مداح برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت قرار گرفته است و در زمان حضور زائران با انجام مسابقات فرهنگی، سخنرانی و ارائه بسته‌های فرهنگی از استراحت زائران در این موکب‌ها بهره خواهند برد.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۶۰ موکب از خراسان رضوی در عتبات عالیات حضور خواهند داشت، اظهار کرد: به غیر از کربلا، نجف، سامرا و کاظمین، تعدادی از موکب‌ها در بین راه نجف به کربلا قرار گرفته‌اند و موکب امام الحجه در مرز مهران بعد از ورود به خاک عراق برای پذیرایی از رائران اربعین مستقر خواهد شد.





منبع : ایکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار