کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با دبیری انجمن بین المللی حمل و نقل استان و عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، راه آهن، اطلاعات، نیروی انتظامی، مرزبانی، مناطق ویژه اقتصادی، نمایندگی وزارت امور خارجه، ستاد مبارزه با قاچاق و برخی تشکلهای خصوصی فعال در این حوزه روز شنبه با برگزای نخستین نشست در مشهد تشکیل شد.
کد خبر: ۵۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 28 October 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: افزون بر 85 درصد ترانزیت ریلی ایران از مسیر این استان و مرز سرخس صورت می گیرد ضمن آنکه رتبه نخست ترانزیت خروجی کشور هم مربوط به خراسان رضوی است.
علی رسولیان افزود: کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین المللی برای نخستین بار در خراسان رضوی برای تقویت ترانزیت فعال شده است. بخش حمل و نقل از مهمترین حوزه های برای این امر است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت قابل توجه در حوزه ترانزیت و ضرورت تقویت آن می تواند تبدیل به بارانداز و به نوعی بندر خشک و مرکز تخلیه و بارگیری و صدور مجدد کالاهای وارداتی شود.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین ترانزیت سوخت به آسیای میانه می تواند از مسیر این استان صورت گیرد.
وی افزود: در این راستا با هدف پیگیری جدی و استفاده از ظرفیتهای گمرکی، مناطق آزاد و بازارچه های مرزی خراسان رضوی کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در این استان فعالیت خود را آغاز کرد. نشستهای این کمیته از این پس به صورت ماهانه برگزار می شود.
خراسان رضوی پنج گمرک شامل لطف آباد و باجگیران در شهرستان درگز و در سرخس با کشور ترکمنستان، دوغارون شهرستان تایباد در مرز افغانستان و نیز مشهد و همچنین دو بازارچه مرزی تایباد در مرز افغانستان دارد. میزان ترانزیت ورودی و خروجی کالا از این استان سالانه حدود دو میلیون تن است. در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور دو گمرک سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی پس از بندر امام و بندرعباس قرار دارند. حدود یک چهارم ترانزیت ورودی و خروجی کالا از دو گمرک لطف آباد و سرخس توسط کامیونهای ورودی از مرز بازرگان انجام می شود.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار