مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خرسان رضوی گفت: ترانزیت ورود و خروج کالا از پایانه مرزی دوغارون در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 به ترتیب 42 و 51 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۱۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 29 October 2017
به گزارش تابناک : ابراهیم نصری روز یکشنبه افزود: بروز برخی مشکلات در پایانه مرزی میلک سیستان و بلوچستان و جایگزین شدن دوغارون توسط صاحبان کالای ترانزیتی افغانستان، مهمترین دلیل افزایش تردد ترانزیتی در این پایانه مرزی بوده است.
وی به فاصله حدود 700 کیلومتری میلک تا دوغارون اشاره و اظهار کرد: رانندگانی که بار ترانزیتی به غرب و شمال افغانستان حمل می کنند ترجیح می دهند بارشان در کشور و جاده های امن جابه جا شود لذا استقبال از پایانه دوغارون بیشتر شده است.
این مسئول همچنین استقرار آرامش در افغانستان و رونق کسب و کار و فعالیتهای بازرگانی را از دیگر عوامل افزایش ترانزیت به مقصد این کشور عنوان کرد.
نصری گفت: میزان ترانزیت ورود کالا در این پایانه در نیمه نخست سال گذشته 15هزار و 464 تن بود که امسال به 21 هزار و 958 تن افزایش یافت و ترانزیت خروجی نیز در بازه زمانی مذکور در سال گذشته 332هزار و 747 تن بود که امسال به 500 هزار و 963 تن رسید.
وی خاطر نشان کرد: در6 ماهه سال جاری بیش از 824 هزار تن کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی توسط بیش از 38 هزار دستگاه تریلی از طریق پایانه دوغارون جابه جا شده که از این میزان 26 هزار و 25 دستگاه مربوط به تردد ترانزیتی از این پایانه بوده است. آمار عبور و مرور ترانزیتی دوغارون در مدت مشابه پارسال نیز 18 هزار و 603 دستگاه تریلی بوده است.
نصری، پایانه مرزی دوغارون را دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرتردد ترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر توصیف و بیان کرد: این پایانه رده نخست ترانزیت خروجی و سوم صادرات در بین پایانه های مرزی کشور را دارد و 9 درصد از سهم صادرات را از آن خود کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش مسافری نیز روزانه بیش از سه هزار و 500 نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه مرزی تردد دارند.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این پایانه مرزی تنها معبر ورود زائران اربعین از افغانستان به مقصد عراق است و کارکنان پایانه مرزی دوغارون علاوه بر خدمت رسانی به مترددان و مسافران خارجی، از ابتدای ماه محرم پذیرای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و هم اکنون درحال آماده سازی امکانات برای خدمت رسانی به زائران افغان در اربعین حسینی هستند.
نصری ادامه داد: با هماهنگی دستگاه های فعال در پایانه مرزی دوغارون موکبی برای استقبال و پذیرایی از زائران کشور همسایه دائر خواهد شد.
مرز دوغارون در 18 کیلومتری تایباد و این شهر در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
استان خراسان رضوی با چهار پایانه مرزی لطف آباد، دوغارون، سرخس و باجگیران در سال 95، رتبه سوم بخش صادرات، رتبه پنجم واردات، رتبه سوم ترانزیت ورودی و رتبه نخست بخش ترانزیت خروجی کالای کشور را از آن خود کرده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار