مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 38 طرح کلان و مهم اقتصادی در استان در حال اجرا است که هم اکنون پیشرفت فیزیکی آنها به بیش از 55 درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۱۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 29 October 2017
به گزارش تابناک : مهدی سالیانی روز یکشنبه افزود: تاکنون برای اجرای این طرح ها در حوزه های آب، ریلی، راه و بهداشت و درمان 109 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی از مهمترین این طرح ها در حوزه آب را مطالعات طرح انتقال آب از ارتفاعات هزار مسجد به مشهد برای جبران بخشی از کسری آب این کلانشهر، به عنوان برنامه ای میان مدت عنوان و اظهار کرد: امسال نیز برای این طرحها مجموعا 14 هزار و 120 میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون 30 درصد آن تخصیص یافته است.
سالیانی افزود: برای تامین منابع آبی مشهد در بلندمدت هم انتقال آب از دریای عمان توسط وزارت نیرو با هماهنگی و پیگیری استانداران استان های شرق کشور دنبال می شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری هم بخشی از این اقدامات برای مدیریت منابع آبی است، افزود: ادامه و تکمیل راه آهن خواف - هرات هم که قسمت داخل خاک ایران به انجام رسیده است از دیگر پروژه های مهم استان است که در آن سوی مرز در دست انجام است.
وی عنوان کرد: هم اکنون پیگیری فاینانس مسیر ریلی مشهد - زاهدان به عنوان یکی دیگر از این طرح ها در دست اجرا است و ردیف بودجه ای آن برای سال 96 هم مشخص شده است. 
وی فاینانس طرح ریلی مشهد - گرگان را از دیگر طرح های مهم در دست پیگیری استان برشمرد و افزود: در حوزه جاده ای هم آزادراه حرم تا حرم توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال اجرا است.
وی ادامه داد: دوبانده کردن مسیر تربت حیدریه - سه راهی شادمهر و کاشمر هم از دیگر طرح های کلان حوزه راه استان است که عمده آنها از طرح های نیمه تمام استان بوده است.
در استان خراسان رضوی از دولت دهم 1800 طرح نیمه تمام با نیاز اعتباری اولیه 27 هزار میلیارد ریال برجای مانده بود که تاکنون بخش اعظم آنها تکمیل شده و به انجام رسیده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار