مصطفی کواکبیان، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و نماینده مجلس شورای اسلامی ازجمله چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی کشور است، که با حضور خود در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات کشور به فضای کم‌رمق روزهای آغازین نمایشگاه، رونقی دوباره داد.
کد خبر: ۵۱۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 30 October 2017
به گزارش تابناک : اطرافش شلوغ است و معمولا هرجا که باشد با حواشی و سؤالات زیاد مردم روبه‌روست. مصطفی کواکبیان، زاده ١٣۴١ در سمنان، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و نماینده مجلس شورای اسلامی ازجمله چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی کشور است، که با حضور خود در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات کشور به فضای کم‌رمق روزهای آغازین نمایشگاه، رونقی دوباره داد. با او به‌مناسبت حضورش در نمایشگاه گفت‌وگویی کوتاه داشتیم.

ارزیابی شما از نمایشگاه مطبوعات امسال چطور بوده است؟
شما که می‌خواهید با ما مصاحبه کنید، اول بفرمایید که شورای شهر مشهد آقای خامسی را به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب کردند؟

بله؛ افراد جدید با لیست امید وارد شورای شهر مشهد شدند.
سلام ما را خدمت جناب آقای خامسی برسانید.
من امیدوارم که به هرحال شورای شهر جدید و شهردار جدید که به هرجهت صبغه اصلاح‌طلبی هم دارند به‌گونه‌ای کار کنند که آبرویی بشوند برای جریان اصلاح‌طلبی تا بگوییم با این نقاط متمایز نسبت‌به گذشتگان کار کردیم، خوب تلاش کردیم و خدمت به زائران و مجاوران داشتیم و در پرتو عنایات حضرت رضا(ع) توانستیم خدمت کنیم. من آرزوی توفیق دارم برای روزنامۀ شهرآرا و امیدوارم که بتوانند رسالت روزنامه‌ای و خبری خود را به بهترین شکل در شهر مقدس مشهد به سرانجام برسانند.
107415.jpg

حالا نوبت به سؤال ماست. نمایشگاه را بازدید کردید؟ ارزیابی شما از وضعیت رسانه‌ها چیست؟
من معتقد هستم که خیلی باید تلاش کنیم تا رکن چهارم دموکراسی نهادینه شود. این که ما می‌گوییم مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند یعنی چه؟ به‌طور طبیعی وقتی ما سه‌رکن دیگر در نظام داریم، این رکن مطبوعات هم باید مثل همان‌ها به‌عنوان یک رکن حقیقی، در عمل و نه در حرف، جایگاه و وجاهت داشته باشد. در کنار قوای مقننه، مجریه و قضائیه، مطبوعات هم به‌عنوان یک رکن محسوب می‌شود. ولی چه گویم که ناگفتنم بهتر است.
فعلا در حدی هستیم که اگر سایر ارکان را کامل تعریف کنیم، آدم‌های خوبی هستیم و اگر آدم‌های با نفوذ و سایر ارکان را نقد کنیم آدم‌های بدی می‌شویم! این وضعیت و حال‌وروز ما مطبوعاتی‌هاست. به محض اینکه مقداری نقد داشته باشیم ما را با دید منفی می‌نگرند.

برای رفع و یا کاهش این دید منفی چه باید کرد؟
من حقیقتا معتقدم در بحث قانون مطبوعات باید بازنگری شود. وضعیت رسانه‌های مجازی باید به فوریت سروسامان بگیرند. به‌عنوان نکته آخر بگویم قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را که ما در مجلس‌های هشتم تصویب کردیم، بدانید هنوز که هنوز است، دولت محترم پیاپی در‌حال نوشتن آیین‌نامه برای آن مصوبۀ ماست! این درد را به که بگوییم و این مسئله را کجا ببریم. 





منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار