90 درصد مراجعه کنندگان به رمالان، زن ها هستند.
کد خبر: ۵۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 31 October 2017
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:گسترش فعاليت هاي زيرزميني رمالان، فالگيران، دعانويسان و جن گيرها طي ساليان اخير بازار مكاره پر رونقي را براي افراد سودجو و فرصت طلب ايجاد كرده است و دهان به دهان چرخيدن آوازه كار اين افراد از سوي مشتريهاي پر و پا قرصشان به گسترش باور اين خرافات دامن زده است به نحوي كه بر اساس تحقيقات حدود 10 درصد از ايرانيان كه معادل 8 ميليون نفر مي شود به رمالان و فاگيرها مراجعه ميكنند. طبق اين تحقيقات بيش از 90 درصد مراجعان به اين رمالان خانمها هستند و دلايل مراجعه آنان كنجكاوي و رفع مشكلات آن ها ذكر شده است. 
افرادي كه ادعا مي كنند با جهان ماورا ارتباط ميگيرند افراد زيادي را براي رفع انواع مشكلات به سمت خود جذب ميكنند. برخي از دعانويس ها با دريافت مبلغي اندك از مشتريان خود، آنها را به مشتري دائمي خود تبديل ميكنند و برخي از رمالان نيز با گرفتن مبالغ هنگفت طي جلسات مختلف و دادن اطلاعات مشتريان خود به آنها اين افراد را مجذوب خود ميكنند طوري كه اين مشتريان، مُبلغ كار آن ها ميشوند و مراجعه به اين افراد را به ديگران نيز توصيه مي كنند. 
در همين رابطه استاد دانشگاه شيراز در حوزه روانشناسي تربيتي معتقد است امور مالي، دعانويسي و ... در تحليل علمي نميتواند ارتباط ميان عالم مادي و طبيعت با عالم ماورای طبيعت ايجاد كند.
دكتر مسعود حسينچاري گفت:محدوده امور ماورايي از مبتذل تا مقدس در نوسان است، اظهار داشت: در اين رابطه دو سوال قابل طرح است؛ يكي اينكه آيا چنين اموري واقعي است و نيروهاي ماورای طبيعي همچون روح و جن و جادو وجود خارجي دارد يا نه كه پاسخ مثبت است. دوم اين كه آيا بشر ميتواند براي دسترسي به امور رمالي، جادوگري و فالگيري و ... برنامهريزي داشته باشد و آن را تحت كنترل، اختيار و آموزش خود دربياورد كه پاسخ اين سوال منفي است.
عضو هيات علمي دانشگاه شيراز با تاكيد براينكه فرمول بندي و قانونمندي مختص امور طبيعي و مادي است، بيان داشت: امور ماورايي پيشبينيپذير و قانونمندار نيست.
وي افزود: به عنوان مثال اينكه حسادت ديگران در زندگي ما تاثير دارد جاي هيچ شكي نيست و در مقابل آن تنها ميتوان براي دوري از شر افراد حسود به خداوند متعال پناه برد و براي اصلاح آنان دعاي خوب در حق اين افراد كرد. 
حسينچاري در پاسخ به اين كه برخي ميگويند بعضي از اطلاعاتي كه رمالان در خصوص مراجعه كنندگان به آنها ارايه ميدهند، رنگ واقعيت دارد و اين موضوع باعث اعتقاد و باور بيشتر به كار رمالان و جذب افراد بيشتري ميشود، گفت: رمالان، فالگيران و جادوگران اين اطلاعات را با زيركي تمام از خود مراجعه كنندگان ميگيرند و به آنها تحويل ميدهند و همه اين رمالان اعم از فالگير، جادوگر، دعانويس و ... سر و ته يك كرباس هستند.
وي افزود: اين افراد ادعاي اشراف و تسلط بر نيروهاي ماورايي دارند درحالي كه خود قادر به ساماندهي وضعيت زندگي خود نيستند و با سوءاستفاده از فقر فرهنگي احساسات ديني و عواطف مراجعه كنندگان خود، درآمد هنگفتي كسب مي كنند.
اين استاد دانشگاه روان شناسی تربيتي دانشگاه شيراز بيان داشت: همه افراد زماني كه در زندگي خود قادر به حل مشكل نباشند به سمت نيروهاي غيبي و ماورايي گرايش پيدا ميكنند و اين مختص مردم همه جهان است.
حسينچاري با بيان اين كه اموري همچون هيپنوتيزم، يوگا، مديتيشن و ... شامل تكنيكهاي رواني- جسماني است كه بر القاء بنيان گذاشته شدهاند، گفت: اين امور اصول خود را دارند و كاملا متفاوت از رمالي، فالگيري و ... ميباشند البته گاهي نيز هيپنوتيزم، يوگا، مديتيشن به دستاويزي براي رمالان و فالگيران تبديل ميشود و از آنها سوء استفاده مي كنند.
عضو هيات علمي دانشگاه شيراز افزود: علت گرايش برخي از افراد جامعه به رمالان و فالگيرها، حل مشكلات زندگي است و هرچه سطح فرهيختگي و فرهنگي افراد پايين تر باشد گرايشات آنها به رمالان بيشتر است.
حسينچاري با بيان اينكه بيش از 70 درصد مراجعين به رمالها و فالگيران و جادوگران خانمها هستند، اظهار داشت: زنان به نوعي مبلغ كار رمالان محسوب ميشوند و با تبليغ دهان به دهان، به رونق كسب و كار اين سودجويان كمك مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه هيچ نيروي ماورايي در اين هستي از قدرت و اختيار خداوند خارج نيست، گفت: خداوند عالم را بر اساس قانون عليت بنا نهاده و دور زدن اين قوانين عاقبت خوشي ندارد حتي اگر در اين مسير، موفقيت نيز حاصل شود چرا که خواست خداوند تحقق اراده او در قالب قوانين وضع شده
توسط خود اوست.
اين استاد دانشگاه شيراز در حوزه روانشناسی تربيتي با بيان اين كه اتفاقات نادر و توفيقهاي رمالان و فالگيرها و دعانويسان تصادفي، غيرقابل پيش بيني و غيرقابل تعميم ميباشد، گفت: يكي از ويژگيهاي بد ما ايرانيان «كرامت بافي» است كه در قالب آن براي برخي افراد جامعه كرامت تصور مي كنيم كه دور از واقعيت است و آموزههاي ديني نيز آن را رد مي كند.
حسينچاري با اشاره به اينكه مراجعين فالگيرها و دعانويسان و رمالان به ندرت از قشر تحصيل كرده هستند، اظهار داشت: زنان به دليل زودباور بودن، احساسي و عاطفي بودن بيشتر طعمه اين رمالان مي شوند و به اين افراد سودجو مراجعه و اعتماد مي كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار