چهارمین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در حالی در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران سپری شد که شهردار مشهد مقدس مهمان غرفه روزنامه‌ها، جراید و خبرگزاری‌های مختلف و معتبر کشور بود.
کد خبر: ۵۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 31 October 2017
به گزارش تابناک : چهارمین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در حالی در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران سپری شد که شهردار مشهد مقدس مهمان غرفه روزنامه‌ها، جراید و خبرگزاری‌های مختلف و معتبر کشور بود. تقی‌زاده خامسی، در نخستین حضور خود در نمایشگاه مطبوعات در کسوت سکان‌دار شهر بهشت، در غرفه شهرآرا، روزنامه مردم مشهد، حضور یافت و با خبرنگاران این نشریه مردمی دیدار کرد و گفت‌وگویی صمیمی داشت. همچنین رونمایی از مجموعه آثار هنری مؤسسه فرهنگی شهرآرا، ویژه بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات، از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور شهردار مشهد و جمعی از روزنامه‌نگاران کشوری همچون کیوان وارثی و جمال رحمتی انجام شد.شهردار مشهد مقدس در کنار بازدید از غرفه روزنامه شهرآرا که در این دوره با رویکردی متفاوت ظاهر شده است به غرفه رسانه‌هایی همچون روزنامه همشهری، ایران و صبح امروز، خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و برنا، و پایگاه‌های خبری تابناک، انصاف‌نیوز، پارسینه و شمار دیگری از تارنماهای دنیای خبر هم سر زد تا گپ‌‌وگفتی صمیمانه با اصحاب قلم و خبر داشته باشد.

قدم‌های خوبی که شهرآرا برداشته است
شهردار مشهد مقدس در جریان بازدیدی که از غرفه روزنامه شهرآرا داشت با اشاره به تغییراتی که در طول چند ماه اخیر در حوزه محتوایی این روزنامه اتفاق افتاده است گفت: در مدت کمی که از حضور مدیرمسئول جدید روزنامه شهرآرا گذشته است شاهد اتفاقات و قدم‌های بسیار خوبی در این مجموعه بوده‌ایم که این روند باید همچنان ادامه پیدا کند.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به حضور همه‌ساله‌اش در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اظهار کرد: این نمایشگاه فضا و فرصت بسیار خوبی برای دید و بازدید رسانه‌ای‌هاست و زمان مغتنمی برای این موضوع است که خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای از حال هم با‌خبر شوند.
وی تصریح کرد: روزنامه شهرآرا نیز در سال‌های گذشته به وسعت امسال در این نمایشگاه حضور نیافته بود و در این دوره شاهد حضور پررنگ این رسانه هستیم.
شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه روزنامه شهرآرا می‌تواند به‌تدریج جای خود را در حوزه رسانه‌ای شهر باز کند تصریح کرد: با توجه به تأکیدهای فرهنگی صورت‌گرفته به این روزنامه، باید صدای مردم مشهد از این رسانه شنیده شود.
وی با اشاره به ظرفیت روزنامه شهرآرا برای تهیه و تدوین گزارش‌های مختلف و متنوع اجتماعی گفت: دوست دارم شهرآرا در تمامی خانه‌ها، ادارات و مجموعه‌ها باشد و حرف مردم و شهروندان را منتقل کند.
تقی‌زاده خامسی همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با توجه به ظرفیت بالای رسانه‌ای شهر مشهد بتوانیم نظیر این نمایشگاه را در شهر امام‌رضا(ع) و با حضور رسانه‌های مختلف کشوری برگزار کنیم.

خروج از لیست سیاه
وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا مبنی‌بر وضعیت مالی شهرداری مشهد ابراز خرسندی کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت‌گرفته در طول چند هفته گذشته، از لیست سیاه بورس خارج شدیم و مشکلی که در حوزه قرار گرفتن در بورس بود با این موضوع مرتفع شد.

روند اجرای خطوط مترو
شهردار مشهد مقدس همچنین در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به سؤالی درباره روند اجرای خطوط متروی کلان‌شهر مشهد گفت: برای این شهر چهار خط مترویی در نظر گرفته شده که خط یک آن به صورت کامل اجرا شده است. خط دوم آن نیز ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به پیشرفت ١۵ درصدی خط٣ متروی مشهد اعلام کرد: خط چهارم مترویی مشهد نیز هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.
تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه در چهار سال آینده سعی می‌کنیم که خط دوم مترو را کامل کنیم متذکر شد: همچنین تلاش می‌شود در طول این مدت خط٣ قطار شهری نیز به پیشرفت ۵٠ درصدی برسد.

کاهش سن ناوگان اتوبوس‌رانی
وی با اشاره به لزوم توجه به حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی اذعان کرد: در همین راستا در حوزه اتوبوس‌رانی نیز به دنبال کاهش سن ناوگان این مجموعه هستیم.

حاشیه مشهد تنها با پول جمع نمی‌شود
شهردار مشهد مقدس همچنین در غرفه انصاف‌نیوز در پاسخ به سؤالی درباره نقش شهرداری مشهد در رسیدگی به نقاط حاشیه‌ای شهر مشهد تأکید کرد: این معضل تنها با موضوعات مالی و اعتباری حل نمی‌شود و باید برای حل مشکلات حاشیه‌نشینان آن‌ها را توانمند کرد.
وی با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفری ساکن در حاشیه شهر مشهد یادآور شد: این مناطق نیاز به مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان دارند و در این زمینه باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

همدلی و همکاری برای حل مشکل بافت فرسوده اطراف حرم
تقی‌زاده خامسی همچنین در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور یافت و در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بافت فرسوده اطراف حرم گفت: طرح سامان‌دهی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی بیش از ٢٠ سال قبل به تصویب رسیده و فقط سالی ٢ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در صورت ادامه این روند، شاید ٢۵ سال دیگر هم کار به اتمام نرسد. وی با تأکید بر اینکه برای سامان‌دهی به این موضوع باید تمامی دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند بیان کرد: مسئولان ذی‌ربط هر چندسال یک‌بار درباره طرح اطراف حرم تجدید نظر می‌کنند و متأسفانه این موضوع حقوق مکتسبه مردم را دنبال نمی‌کند.
شهردار مشهد مقدس به تشکیل یک شورای راهبردی برای حل این موضوع اشاره کرد و ابرازامیدواری کرد این شورا بتواند گام‌های بسیار خوبی را در زمانی کوتاه در این زمینه بردارد.وی با بیان اینکه طرح اطراف حرم مطهر رضوی در ابتدا به صورت طرحی غیرانتفاعی دیده شده بود افزود: با این حال این طرح هم‌اکنون منفی شده است و باید با همکاری بین بخشی راهکاری مناسب برای حل آن دیده شود.

کاهش ٢٠ درصدی تراکم‌فروشی در هر سال
تقی زاده خامسی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره روند تراکم‌فروشی در کلان‌شهرها به‌ویژه شهر مشهد گفت: نمی‌توانم بگویم که دیگر تراکم نخواهیم فروخت اما قاعدتا برای کاهش این موضوع باید تلاش کرد و در برنامه‌ای که داریم قرار است، در یک دوره پنج‌ساله، هر سال ٢٠ درصد نیاز شهر به تراکم‌فروشی کاهش یابد.

به خاطر زائران دستم را به سوی همه دراز می‌کنم
وی در غرفه سایت خبری تابناک نیز با بیان اینکه به خاطر زائران و مجاوران مشهد دستم را به سوی همه دراز می‌کنم گفت: نه با دولت و نه با آستان قدس رضوی مشکلی نداریم و در کمال همکاری برای توسعه شهر مشهد تلاش می‌کنیم.
شهردار مشهدمقدس با تأکید بر اینکه بدهی‌های این شهر را رفع می‌کنیم اذعان داشت: بدهی در تمام کشور هست و ممکن است بنده نیز در پایان دوره کاری‌ام بدهی‌هایی داشته باشم اما نکته قابل‌توجه این است که باید در این زمینه شفافیت لازم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به تأکید خود بر لزوم بسترسازی‌های لازم برای شهر هوشمند و شهرداری شهروندمدار متذکر شد: در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و کارهای لازم را انجام خواهیم داد.
تقی‌زاده خامسی همچنین در غرفه روزنامه صبح امروز گفت: در مشهد جای روزنامه‌های خوب محلی خالی است و این نشریه نیز می‌تواند در این زمینه گام بردارد. 






منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار