معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد در حاشیه نمایشگاه مطبوعات؛
معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در غرفه تابناک از اولویت های کاری این معاونت خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 31 October 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ شهریار آل شیخ در ارتباط با اولویت های معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت:  اولویت های آنی این معاونت تدوین برنامه ها، برنامه چهارساله، اصلاح بودجه و همچنین بودجه 97 است که در دستور کار ما قرار دارد. 

وی افزود: رویکردهای مربوط به بودجه را با تغییرات جدی، نسبت به اعضای قبلی اعلام کردیم و در نظر داریم بر طبق آن برنامه ها را تدوین کنیم. همچنین در حال بازنگری سند بالا دستی هستیم که در واقع راهبردهای برنامه چهارساله است.

آل شیخ با اشاره به اولویت های اصلی این معاونت خاطر نشان کرد:  اولویت های ما در حال حاضر دو دسته است؛ یکی چالش های اصلی شهر که در برنامه قبلی دیده نشده است و دیگری سیاست های شهر پایدار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد با تاکید بر سیاست های شهر پایدار گفت: بنا داریم در خصوص شهر پایدار، سیاست های زیست محیطی لحاظ کنیم؛ از این رو برنامه هایی در حوزه آب، آلاینده ها و آلودگی هوا خواهیم داشت؛ این موارد در گذشته نیز دیده نشده بود. 

وی ادامه داد: همچنین قرار است تا رویکرد اجرایی یک ساله و نظام پاسخگویی تدوین شود و این نظام جدید پاسخگویی، جوابگویی حجم بالایی از افراد در حوزه شهرداری باشد. زیرا سیستم حاضر مناسب نیست  و در خیلی مواقع. گره زیادی وجود دارد. 

آل شیخ تصریح کرد: قرار است تا پالایش فرآیندی در حوزه معماری و شهرسازی انجام دهیم. امیدواریم این مجموعه فعالیت ها سبب رونق روابط ما با شهروندان شود؛ همچنین در حوزه شهر هوشمند برنامه های ویژه ای داریم. 

وی در توضیح شهر هوشمند اذعان کرد: موضوع شهر هوشمند موضوع فراگیری است و صرفا بحث فناوری اطلاعات محض نمی باشد بلکه شامل موارد مختلفی می شود؛ حوزه انرژی، محیط زیست، حکمرانی و شهروندی در این حوزه قرار می گیرد؛ از این رو سعی می کنیم در حوزه ی مربوطه، فعالیت هایی را انجام دهیم و  با سایر بخش های اجرایی استان در حوزه شهر هوشمند تعامل هایی داشته باشیم. 

آل شیخ در ادامه عنوان کرد: قطعا پارک فناوری اطلاعات و صندوق حمایت از اقدامات نوآورانه شهری را تا پایان امسال تشکیل خواهیم داد از این رو ضوابط آن در حال تدوین است تا در شورا مطرح شود و بنا است در بازنگری بودجه این مسائل دیده شود.  سال آینده نیز این مورد را به عنوان بحث جدی لحاظ خواهیم کرد تا شهرداری را در بحث درآمدی به کسب و کارهای نوآورانه پیوند دهیم. 

معاون شهردار مشهد در ارتباط با دیگر اولویت های این معاونت تصریح کرد: موضوع دیگر پرداختن به شاخص های آماری است؛ بر این اساس شاخص های آماری را در دو بخش مورد بررسی قرار می دهیم؛ یکی در تعامل کلانشهرها و بخشی را جدا بازنگری خواهیم کرد؛ نوع ارائه گزارشات آماری را دنبال و هدفگذاری جدیدی انجام خواهد گرفت؛  امیدواریم در مدت سه چهارساله به شاخص آماری قوی تری برسیم. 

آل شیخ ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در بازه زمانی به شاخص ها جدی تر برسیم؛  به عنوان مثال تصمیم داریم تا میزان زیارت، بحث زائر و گردشگر و در نهایت شاید بتوانیم ویژگی شهری را محاسبه کنیم. 

این مقام مسئول اظهار کرد: بناست برشی شهری از آمار 95 داشته باشیم؛ تا کنون چنین چیزی نبوده است و مرکز آمار بناست این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد. بر این اساس بنا داریم میزان داده های ثبتی را افزایش دهیم زیرا آمار فعلی، آمار زنده ای نیست.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به روش های جدید پایش، گفت: امروزه در حال بررسی استفاده پهبادها در استفاده پایش های مانیتورینگ بازسازی شهر و مخصوصا حاشیه شهر در حوزه استحفاظی پیرامونی هستیم. استفاده از این روش ها بر اساس فناوری شرکت های دانش بینیان داخلی است که روش های ارزان قیمتی نسبت به روش های قبلی  است.

وی افزود: در حوزه نرم افزاری، اپ شهروندی اولویت اصلی ماست و درآینده نزدیک، فرآیندی برای شفاف سازی مالی در جهت پاسخگویی خواهیم داشت.

آل شیخ در پاسخ به این سوال که تکلیف پروژه های نیمه تمام چگونه خواهد بود، بیان کرد: پروژه های جدید در سال جاری از دستور خارج شده و پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری ماست. همچنین حوزه هایی با محوریت منابع آب در اولویت قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهدادامه داد: بنا است در سال آینده در برخی از بخش ها مدل های جدید ارائه شود که این مدل ها سبب تغییر در بدنه پرسنلی می شود. 

وی در ارتباط با احتمال تعدیل نیروی انسانی بدنه شهرداری گفت: قطعا ساختار پرسنلی تغییر خواهد کرد. نظام جدیدی در استخدام داریم که وزارت کشور اقدام می کند و موضوع جدیدی خواهد بود و همچنین یک سری تغییر وضعیت در سال جاری خواهیم داشت.

آل شیخ در پایان تاکید کرد: در حوزه اجرایی بخش زیادی از نیرو های فعلی تغییر می کنند؛ اما بنا است این نیروها در فعالیت های جدید شهرداری به کار گرفته شوند. مبنا، انتقال برخی مجموعه های کاری در فعالیت های جدیدی است که تعریف می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار