سرپرست نمایندگی‌های آستان قدس‌رضوی در استان البرز از تشرف ۲ هزار و ۱۰۰ زائر زیارت اولی این استان در ۶ ماه نخست سال به حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 31 October 2017
به گزارش تابناک : عباس قاضی‌خانی با بیان اینکه دفتر نماینگی آستان قدس رضوی در استان البرز در 6 ماهه نخست سال جاری فعالیت‌ها و خدمات متنوعی را در راستای محرومیت‌زدایی و اشاعه فرهنگ رضوی به نیازمندان ارائه داده است، اظهار داشت: این نمایندگی تاکنون شرایط سفر بیش از 2 هزار زائر زیارت اولی، بیماران صعب العلاج و ناتوان را به حرم مطهر رضوی فراهم کرده است.

وی با اشاره به جذب خادمیاران رضوی افزود: تاکنون یک هزار و 300 نفر به عنوان خادمیار در این نمایندگی ثبت نام کرده‌اند که برای 450 نفر از خادمیاران کلاس‎های آموزشی و برای 300 نفر حکم خادمیاری صادر شده است.

قاضی‌خانی به راه‌اندازی کانون‌های خادمیاری به منظور ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه اشاره کرد و افزود: تاکنون 5 کانون خادمیاری در استان البرز افتتاح شده و 15 کانون خادمیاری دیگر نیز در شرف تأسیس است. همچنین به منظور خدمت‌رسانی و تعامل بیشتر و بهتر 5 دفتر به عنوان رابط در شهرستان استان افتتاح شده است.

وی اطعام 250 زائر محروم و نیازمند، عیادت و دلجویی از 2 هزار بیمار صعب‌العلاج بستری در بیمارستان‌ها و منازل، اعطای مساعدت‌های مالی بلاعوض به محرومان، ارائه 42 خدمت درمانی، فرهنگی، اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم، برگزاری 311 جلسه داخلی و 184 جلسه با مدیران سازمان‌ها برای تعامل و همکاری بیشتر و بهتر را از دیگر فعالیت‎های این نمایندگی در 6 ماه نخست سال جاری معرفی کرد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز بیان کرد: به همت این نمایندگی و حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایام دهه با برکت کرامت و میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) بیش از 200 برنامه فرهنگی در استان البرز برگزار شده است که می‌توان به عیادت از بیماران، برگزاری جشن‌های متنوع و اهتزاز پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرستان‌ها و روستاهای محروم، توزیع بسته‌های غذایی، عطر افشانی مزار شهدا و اعزام کاروان یک هزار نفری پیاده به مشهدالرضا(ع) اشاره کرد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز با اشاره به اینکه این نمایندگی برای ایام دهه پایانی صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارد، گفت: به همت این نمایندگی در 4 روز پایانی ماه صفر ویژه برنامه عزادرای در مصلای بزرگ استان با حضور عاشقان و عزاداران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.






منبع : آستان نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار