همایش بین المللی بیماریهای مادرزادی قلب (سی.اس.آی) معروف به 'کاسپین' با حضور بیش از 400 پزشک و متخصص این حوزه از داخل و خارج کشور روز پنجشنبه در بیمارستان رضوی مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 02 November 2017
به گزارش تابناک : این همایش بین المللی با همکاری انجمن و بنیاد بیماری‌های مادرزادی قلب اروپا (CSI) به مدت سه روز در مشهد برگزار می شود.
دبیر اجرایی این همایش بین المللی در سخنانی گفت: هم اکنون بیماران مادرزادی یک درصد از کل تولدهای زنده در کشورمان را شامل می شود و تشخیص به موقع این گونه بیماریها اهمیت بسزایی در علاج قطعی آن دارد. 
دکتر بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه بسیاری از بیماریهای مادرزادی قلبی علل ناشناخته دارند، افزود: مصرف برخی از داروها، ازدواج های فامیلی، بیماریهای ژنتیکی و ناهنجاری های جنینی از دیگر علل ایجاد بیماریهای مادرزادی قلب به شمار می رود.
وی بیان کرد: در همایش حاضر با حضور پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی تازه ترین اطلاعات در خصوص بیماری های مادرزادی قلب از طریق سخنرانی و عمل های جراحی ارائه می شود.
علیزاده گفت: مباحث مربوط به جراحی های غیرتهاجمی قلب و جراحی های اینترونشنال توسط 27 سخنران خارجی و افزون بر 40 سخنران داخلی در این همایش ارائه می شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این طی سخنانی در حاشیه کنگره مزبور گفت: مرجعیت علمی در همه ابعاد یکی از برنامه‌های قطعی آستان قدس رضوی که در سیاست های راهبردی تولیت دنبال می شود.
مرتضی بختیاری افزود: حوزه درمان یکی از مهم‌ترین ابعادی است که به وسیله آن می‌توان به مردم خدمت رسانی کرد.
وی بیان کرد: در همین راستا بنیاد سلامت در کنار بیمارستان فوق تخصصی رضوی راه‌اندازی شده و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال خدمات دهی به اقشار گوناگون مردم در حوزه درمان است.
همزمان با برگزاری همایش بین المللی بیماری های قلبی مادرزادی تعداد 16 عمل جراحی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی با کمیسیون‌های جراحی متشکل از جراحان داخلی و خارجی انجام می شود.
این جراحی ها به صورت زنده برای متخصصان حاضر در سالن همایش بیمارستان رضوی پخش می شود و متخصصان علاوه بر مشاهده جزئیات جراحی، می توانند پرسش های خود را در حین جراحی مطرح کرده و پاسخ بگیرند.






منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار