بازپرس ویژه جرایم فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: به دلیل تاخیر در انجام سه پرواز، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی، مدیران ترمینالها و روسای ایستگاه های مربوطه برای پاسخگویی به شعبه بازپرسی فرودگاه مشهد احضار شدند.
کد خبر: ۵۱۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 03 November 2017

به گزارش تابناک : محمد حسن اصولی صفار روز جمعه افزود : پرواز مشهد- دوشنبه تاجیکستان شرکت آسمان قرار بود ساعت 9:15 دیروز انجام شود ولی مسافران تا ساعتها در فرودگاه سرگردان بودند لذا در پی تماس برخی مسافران و شکایت آنها از عدم پاسخگویی مدیران فرودگاه و مسئول شرکت آسمان موضوع در دستور قرار گرفت.

وی بیان کرد : با توجه به گزارش پلیس فرودگاه مبنی بر ایجاد اغشاش مسافران این پرواز در ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه با دستور قضایی جدی و قطعی به رئیس ایستگاه آسمان پرواز جایگزین برای این پرواز درنظرگرفته شد و مسافران ساعت 20:15 دیشب فرودگاه مشهد را به مقصد دوشنبه تاجیکستان ترک کردند.

اصولی صفار ادامه داد : همچنین مسافران پرواز شیراز- مشهد شرکت آسمان نیز شب گذشته به دلیل تاخیر سه ساعته از هواپیما پیاده نمی شدند که بازپرس فرودگاه در محل حاضر و طی صحبت با مسافران این پرواز به آنها قول داده شد تا خسارتشان طبق منشور حقوق مسافر از شرکت آسمان اخد شود لذا مسافران هواپیما را ترک کردند.

بازپرس ویژه جرایم فرودگاه هاشمی نژاد مشهد خاطرنشان کرد : مسافران پرواز مشهد- تهران شرکت هواپیمایی تفتان نیز دیشب به دلیل سرگردانی چهار ساعته در فرودگاه مشهد و عدم پاسخگویی مدیران فرودگاه و مسئول ایستگاه تفتان با تجمع گیت خروجی را بسته بودند.

اصلی صفار افزود : پس از اعلام این گزارش نیز در محل حاضر و به مسافران قول دادیم حقوقشان طبق منشور حقوق مسافر از شرکت هواپیمایی اخذ شود لذا به این اغتشاش و نارضایتی مسافران نیز پایان داده شد و مسافران این پرواز حدود ساعت 23 فرودگاه را به مقصد تهران ترک کردند.

وی گفت : به دلیل کوتاهی مدیران و روسای ایستگاه های شرکتهای مذکور و عدم پاسخگویی آنها به مسافران و همچنین عدم نظارت مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی بر این شرکتها ، مدیران ترمینالها و روسای ایستگاه های مذکور و مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی برای ارائه توضیحات و پاسخگویی به شعبه ویژه جرایم فرودگاه احضار شدند.

اصولی صفار افزود : این احضار طبق دستور دادستان مرکز خراسان رضوی و مبتنی بر دستور العمال سازمان هواپیمایی کل کشور صورت گرفته لذا مدیران مربوطه هر چه سریعتر باید برای پاسخگویی در خصوص این قصورها به بازپرسی فرودگاه مراجعه کنند.

بازپرس ویژه جرایم فرودگاه هاشمی نژاد مشهد تصریح کرد : در صورت عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه در قبال تاخیرات در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام قاطع در استیفای حقوق عامه ومطالبات مردمی توسط قضات ، دستگاه قضائی و دستورات دادستان مرکز استان خراسان رضوی این پیگیرد های قضایی ادامه خواهد داشت.

اصولی صفار افزود :مسافران نیز به دلیل تاخیر حق برهم زدن نظم ، ایجاد اغتشاش در فرودگاه و تحصن در هواپیما وعدم خروج را ندارند و مطالبات وحقوق خود را باید از طریق قانونی مطالبه کنند.

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد پس از مهرآباد، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه 180 پرواز و در ایام اوج سفرها تا 250 پرواز ورودی و خروجی از آن انجام می شود.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار