امیر شهلا در حاشیه نمایشگاه مطبوعات
امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد در حاشیه نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه تابناک در مورد آخرین وضعیت تصمیمات مدیریت شهری مشهد به گفتگو نشست.
کد خبر: ۵۱۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 03 November 2017
به گزارش تابناک رضوی، امیر شهلا،  عضو کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری در ارتباط برنامه های شورای شهر مشهد در خصوص مدیریت یکپارچه شهری گفت:  طرح مدیریت یکپارچه شهری توسط دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که هنوز در پیچ و خم مجلس گیر کرده است. 

وی در پاسخ به چرایی به تاخیر افتادن این مهم افزود: نکته ای که در خصوص این موضوع وجود دارد این بوده که پیگیری  و تمایل قلبی از ناحیه دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن این طرح وجود ندارد؛ زیرا باعث محدود شدن و کاسته شدن وظایف مدیریتی و حاکمیتی آن ها می شود . 

شهلا تصریح کرد: واقعیت این است که سیستم دولتی ما، برای اینکه از وظایف خود کم کند و آن را به بخش های عمومی واگذارکند، مقداری بی تمایل است. دولت تنها در دوره اصلاحات بخشی از وظایف حاکمیتی خود را در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا تقسیم کرد؛ هر چند دولت یازدهم کار خود را انجام داده است و این مسئله در مجلس در حال بررسی است اما پیگیری های بعدی همچنان در کش و قوس قرار دارد. 

عضو شورای شهر مشهد در ارتباط با رویکرد مدیریت شهری در مورد حاشیه شهر اظهار کرد: موضوع حاشیه شهر به دلیل اینکه مدنظر رهبری است و گزارش هایی به ایشان تحویل داده می شود و همینطور به ریاست جمهوری ارائه می شود که یکی از مسئولیت های مدیریت استان است و ما ستادی داریم که یکی از اعضای این ستاد، شهرداری مشهد است و ما نیز تابعی از تصمیم سازی هایی هستیم که در ستاد اخذ می شود اما مسائل مختلف مدیریت شهری را با کمال میل انجام میدهیم. 
وی ادامه داد: موضوعی که ما فکر می کنیم در حاشیه شهر باید عملیاتی و اجرایی شود بحث توانمند سازی حاشیه شهر است. ما اگر بتوانیم همه حاشیه شهر که یک سوم جمعیت مشهد است را توانمند کنیم ،آسیب های اجتماعی را از آن منطقه کم کنیم و چنانچه آموزش های کارآفرینی داده شود و فضا برای اشتغال ایجاد شود بخش عمده ای از مسائل حاشیه شهر را کم کرده ایم؛ اما در مجموع کارهای بسیار خوبی توسط ستاد انجام شده است. 
عضو شورای شهر مشهد با اشاره به تعامل مدیریت شهری مشهد با تولیت آستان قدس رضوی، تاکید کرد: جلسه خیلی خوبی با تولیت محترم آستان قدس داشتیم و ایشان با محور قرار دادن بحث سلامت شهر مشهد  و عمران و آبادانی شهر قول همه نوع همکاری را با مدیریت شهری  در راستای تحقق منافع شهروندی شهروندان شهر مقدس مشهد را دادند و بنا شد کمیته مشترکی از مدیران شهری و مدیران آستان قدس با ریاست قائم مقام محترم آستان قدس را تشکیل دهیم تا مسائل مورد علاقه دو طرف را در قالب کمیته مشترک بررسی کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار