جوان شیرازی با ایتکار خود موجب شد ایران به جمع کشورهای دارای«فناوری چشمی تشخیص شعله» بپیوندد که این فناوری برای تشخیص شعله و کنترل سوخت در محیط های مختلف کاربرد دارد.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 04 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:تجاری سازی این محصول را در پارک علم و فناوری شیراز یک شرکت دانش بنیان تحت مدیریت احمد موذنی به انجام رسانده و ایران در ردیف کشورهای دارنده این تکنولوژی در جهان است.
کشورهای آمریکا ،کانادا ،ژاپن، سوئیس ،آلمان و کره جنوبی تا پیش از ایران دارای این فناوری بودند. 
احمد موذنی برنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نو آوری در اندونزی گفت: سه سال زمان برای ساخت سنسورتشخیص شعله صرف کردم که از این محصول برای تشخیص شعله و کنترل سوخت در محیط های صنعتی و نظامی استفاده می شود.
وی ادامه داد:‌در تمام صنایع نظامی، احتراقی ،پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها و...کاربرد دارد و حتی می توان برای افزایش ایمنی در ساختمان ها و مراکز تجاری نیز از این تکنولوژی بهره برد.
موذنی افزود:تکنولوژی ساخت این محصول ایرانی از کشورهایی که قبل از ما به این فناوری دست یافته اند بالاتر و متفاوت تر است و عیوبی که در نمونه های خارجی این محصول وجود داشته رفع شده و نمونه ایرانی این تکنولوژی از همه لحاظ نسبت به رقبای خارجی برتری دارد.
وی ادامه داد: این محصول علیرغم برتری که در حوزه فناوری نسبت به مدلهای مشابه در دنیا دارد قیمت آن یک پنجم نمونه های خارجی است.
او اضافه کرد: در حال حاضر روند تجاری سازی این محصول انجام شده و تاکنون نیز نمونه هایی از آن به صنایع نفت، گاز و نظامی کشور فروخته شده و اکنون در حال زمینه سازی برای صادرات این کالا به خارج از ایران هستیم.
این مخترع ایرانی بیان کرد: از دولت تقاضا دارم که از واردات برندهای خارجی جلوگیری کند و از مدل ایرانی این تکنولوژی در صنایع کشور استفاده شود.
او که در پارک علم و فناوری شیراز مشغول تجاری سازی اختراع خود است حمایت پارک از این شرکت دانش بنیان را خوب توصیف می کند و می گوید: اولین بار طرح چشمی تشخیص شعله اردیبهشت ماه امسال در مسابقات اختراعات اروپا ارائه شد که موفق به کسب مدال طلا در این مسابقات شد.
موذنی به ارسال دعوتنامه از کشورهای دیگر برای ارائه این طرح در مسابقات و سمینارهای دیگر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح را به مسابقه جهانی اختراعات و نوآوری اندونزی که مهر ماه 96 با حضور 28 کشور برگزار شد ارسال کردیم که در آنجا نیز موفق به کسب مدال طلا شد و همچنین جایزه ویژه اختراع از کشور هند را نیز در در مهر امسال در مسابقات دریافت کرد.
موذنی که 29 سال سن دارد می گوید: با بیش از 200 میلیون تومان سرمایه شخصی اولیه این شرکت را در پارک علم و فناوری تاسیس کردم و اکنون هشت نیروی متخصص در این شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند. 
روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس با تایید سخنان موذنی اعلام کرد:‌ طرح چشمی تشخیص شعله که احمد موذنی از شرکت فناوران پردازنده الکترونیک فارس مستقر در مرکز رشد نفت، گاز و پتروشیمی در پارک علم و فناوری فارس آن را به انجام رسانده، از دستاوردهای مهم علمی است. 
این سازمان افزود: کار احمد موذنی اختراع محسوب می شود چون روش ساخت طرح تشخیص شعله وی با سایر روش ها تفاوت دارد و کار جدیدی بوده و به همین دلیل موذنی طلای اختراع گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار