استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیر اختصاص یارانه حمل و نقل برای کالاهای صادراتی استان به بنادر جنوبی کشور هستیم.
کد خبر: ۵۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 04 November 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ علیرضا رشیدیان صبح شنبه در جلسه کارگروه صادرات خراسان رضوی اظهار کرد: کشورهای سوریه و عراق می تواند بازار خوبی برای محصولات ایرانی باشد و به همین دلیل نیاز است در برخی حوزه ها خصوصا ساختمان سازی به صادرات توجه کنیم.

وی افزود: توسعه صادرات به کشورهای آفریقایی از جمله دیگر برنامه های حوزه صادراتی خراسان رضوی است که در این حوزه نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

رشیدیان بیان کرد: توجه به بازارهای کشورهای شرق آسیا نیز در دستور کارقرار دارد به صورتی که تنها میزان صادرات به کشور قزاقزستان ۳۳ درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه در خصوص واردات محصولات کشاورزی به استان گفت: برنامه ما حمایت از تولید داخل است و هر محصولی را که در خراسان رضوی امکان تولید آن وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد. سال گذشته به دلیل اینکه بخشی از مزارع انار دچار سرما زدگی شدند اجازه ورود انبار از افغانستان را دادیم که امسال این مجوزداده نشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زعفران نیز خرید تضمینی این محصول آغاز شده تا از افت قیمت زعفران در بازار که موجب ضرر کشاورزان می شود جلوگیری شود.

رشیدیان در خصوص حمایت های دولت از صادرات محصولات نیز گفت: پیگیری لازم برای اختصاص یارانه برای انتقال کالای صادراتی از مشهد به بنادر جنوبی انجام شده که امیدواریم این موضوع از سوی وزارت صنعت و معدن نهایی شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: رسیدن به ۲۳ درصد رشد صادراتی برنامه پیش بینی شده حوزه صادرات تا پایان سال است که امیدواریم این مهم با همکاری بخش خصوصی و دولت محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سال جاری رشد ۱۰ درصدی در ارزش کالاهای صادر شده خراسان رضوی به خارج از کشور داشتیم که این میزان در کشور به صورت میانگین ۹ درصد بوده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار