فرآوری صمغ گیاهی کشور در شیراز، ایران را به بزرگ‌ترین تولید کننده امالسی فایر طبیعی در دنیا تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ 05 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: مدیر عامل شرکت دنا امولسیون گفت: تولید این پودر در گذشته در انحصار فرانسه بود و این کشور ماده اولیه این محصول را از ایران تهیه می‌کرد.
موحدی پور افزود: با متوقف شدن خام فروشی صمغ گیاهی از کشورمان، امروز این شرکت توانسته است تنها تولید کننده این پودر با ارزش در دنیا باشد.
وی افزود: امالسی فایر ماده‌ای با ارزش با منشا گیاهی است که از فرآوری صمغ طبیعی یا شیره تراوش شده از درختان جنگلی مانند صمغ درختان آلو، بادام کوهی، صمغ شیرازی به دست می‌آید و در فرایند فراوری ۹۵ درصد صمغ اولیه به پودر امالسی تبدیل می‌شود.
موحدی پور گفت: این پودر با ارزش در صنایع غذایی به عنوان قوام دهنده، صنایع داروسازی به عنوان پوشش خوراکی برخی دارو‌ها و در صنایع آرایش، بهداشتی در دنیا کاربرد وسیعی دارد.
مدیر عامل شرکت دنا امالسیون بیان کرد: سالانه به طور متوسط ۳۰۰ تن از این ماده با ارزش در این واحد تولیدی فراوری می‌شود که ۵۰ تن آن به مصرف داخلی و مابقی پس از ارسال به فرانسه به کشور‌های آلمان، انگلستان و الجزایر صادر می‌شود.
موحدی پور افزود: با بیان اینکه ارزش صادرات این صمغ به صورت خام برای هر تن ۱۸۰ دلار بوده است، گفت: با فراوری صمغ گیاهی ارزش این پودر در هر تن به ۶ تا ۱۲ هزار دلار رسیده است.
وی افزود: این واحد ظرفیت صادرات سالانه هزار تن از این پودر را دارد، اما، از آنجا که کد میزان سمیت از طرف کشور برای این پودر تعیین نشده است، سالانه تنها ۲۵۰ تن از این محصول به خارج از کشور صادر می‌شود.
در حال حاضر در کشور کد درجه سمیت برای صمغ عربی و کتیرا تعیین شده است.

























































































































































































































































































اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار