کد خبر: ۵۲۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 05 November 2017
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 600 تن جو برای تامین خوراک دام در سال جاری بین عشایر این استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهمن آزادی معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مناطق عشایری گچساران با اشاره به کمبود شدید علوفه دامی در مناطق عشایری اظهار داشت: به علت خشکی مراتع و از بین رفتن همان میزان کم مراتع باقی مانده از بارندگی های تابستانه عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت برای تامین خوراک دام هستند.

آزادی بیان کرد: جو مورد نیاز عشایر با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.

وی بیان کرد: توزیع جو بین عشایر باعث پیشگیری از افزایش قیمت خوراک دام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون 500 تن علوفه در هشت فروشگاه مناطق عشایری آماده تحویل به عشایر است.

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:80درصد از عشایر این استان به 350 منطقه قشلاقی در شهرستان‌های گرمسیری بازگشته اند.

آزادی اظهار داشت: با شروع فصل سرما عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همراه دام‌های خود از مناطق سردسیری (ییلاق) کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های اصفهان و فارس به مراتع و عرصه‌های طبیعی گرمسیری (قشلاق) این استان بر می گردند.

وی تعداد عشایر کوچ رو کهگیلویه و بویر احمد را بیش از 11 هزار خانوار ذکر کرد و افزود: تعدادی از عشایر به دلیل شرایط بهتر مراتع در مناطق سردسیری باقی مانده اند تا پس از بارش نخستین باران به مناطق گرمسیری کوچ کنند.

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ورود عشایر به مناطق قشلاقی ،کار آبرسانی سیار به آنان با 15 تانکر به ظرفیت روزانه 510متر مکعب آغاز شده است.

وی تعداد مخازن آب ساخته شده در مناطق عشایری این استان را یک هزار و 300 مورد ذکر کرد.

ازادی در ادامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر را از برنامه های دولت برای تامین علوفه و پروراربندی دام آنان در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

آزادی گفت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد به میزان 80 میلیون ریال برای هر خانوار عشایری در نظر گرفته شده است.

54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شیر و سالانه 10 هزار مترمربع صنایع دستی توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

12 درصد از جمعیت استان 713 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد با 11 هزار خانوار عشایر کوچرو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار