به مناسبت هفتادومین سالروز تاسیس سازمان امور جوانان هلال احمر
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر استان عضو هستند. وی گفت شعار امسال سازمان جوانان هلال احمر را « ۷۰سال تلألو جوان باور» انتخاب کرده ایم.
کد خبر: ۵۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 06 November 2017

تابناک خراسان جنوبی: به نقل از مهر، فائزه موهبتی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۴آبان ماه همزمان با هفتادومین سالروز تاسیس سازمان امور جوانان هلال احمر استوی شعار امسال سازمان جوانان هلال احمر را « ۷۰سال تلألو جوان باور» عنوان کرد و گفت: طی این هفته بالغ بر ۱۰ برنامه توسط امور جوانان سازمان هلال احمر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات مجمع دانشجویی و دانش آموزی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، اهدای خون ۲۰۰نفر از اعضای سازمان، دیدار و تقدیر ۱۸ نفر از پیشکسوتان بشر دوست، نشست مشترک دبیران واعضا شورای اجرایی، نشست رئیس ورزش و جوانان با تعداد ۱۱۰ نفر از جوانان، دانشجویان و دانش آموزان هلال احمر، شرکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا و برپایی چادر سلامت در نماز جمعه را از جمله این برنامه ها برشمرد.

موهبتی به برگزاری انتخابات مجمع در این هفته اشاره کرد و افزود: این انتخابات در دو قالب دانشجویی و دانش آموزی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه دو مجمع دبیران آن انتخاب شوند انتخابات مجامع کشوری برگزار و دبیران آن انتخاب می‌شوند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۴هزار و ۳۰۰نفر عضو در سازمان جوانان هلال احمرخراسان جنوبی ثبت شده است، عنوان داشت: این افراد در هفت کانون دانش آموزی، دانشجویی، جوانان خواهر و برادر، طلاب، روستایی وعشایری، غنچه‌های هلال حضور دارند.

فعالیت ۱۵۰ کانون دانش آموزی در استان

موهبتی با اشاره به برنامه‌های مختلف امور جوانان هلال احمر در ایام سال گفت: در شاخه دانش آموزی طرح دادرس در سطح کانون های دانش آموزی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ کانون دانش آموزی در استان فعالیت دارند، بیان داشت: بالغ بر چهار هزار نفر عضو این کانون ها هستند و تعداد تیم های طرح دادرس در استان نیز ۱۵۰ تیم می باشد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به المپیاد استانی مخصوص غنچه‌های هلال برای نخستین بار در سال گذشته، بیان کرد: علاوه بر این طرح دستهای مهربان برای غنچه‌های هلال است که در این طرح در روز جهانی کودک به کودکان مهدهای کودک اعلام شد اگر اسباب بازی اضافی و نو در خانه دارند برای کمک به مراکزی که اعلام شده اهدا کنند.

موهبتی، طرح شوق رویش را از دیگر برنامه های این سازمان در طول ایام سال اعلام کرد و گفت: این طرح که طرح اوقات فراغت در ایام تابستان بوده در دو مرحله برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح در تابستان امسال در مرحله اول تعداد شش هزار و ۵۸۵ نفر و در مرحله دوم هفت هزار و۸۱۷ نفر شرکت کردند.

بهره مندی ۱۳۰۰ نفر از طرح پیمان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه پست نورزوی از دیگر برنامه‌های هلال احمر در امور جوانان است، بیان کرد: در نوروز امسال تعداد ۲۴ پست در سطح استان فعال بود.

موهبتی با اشاره به اینکه همچنین طرح پیمان از دیگر طر ح هایی است که در راستای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر است اجرا می شود، بیان داشت: در این طرح نیز که با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می شود تعداد هزار و۳۰۰ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: طرح رفاقت مهر نیز که همان آموزش امداد به جوانان است که در مرحله استانی این طرح ۸۸ برادر و ۷۴ خواهر شرکت که از بین جوانان برگزیده ۱۰برادر و۱۰ خواهر به مرحله کشوری راه یافتند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار