آلودکی هوا یک معضل جهانی است و ما نیز وضعیت خوبی در این زمینه نداریم. این عامل چهارمین علت مرگ و میرهاست. از ابتدای سال جاری تا کنون 38 روز ناسالم برای گروه های حساس در شهر مشهد داشتیم و یک روز هم هوا به وضعیت هشدار درآمد.
کد خبر: ۵۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 06 November 2017
به گزارش تابناک :  محمدرضا حیدری در آغاز هفتمین جلسه علنی شورای پنجم اظهار داشت: ما در توسعه فرهنگ عمومی باید از اجبار خارج و در حوزه اختیار گام برداریم. این مهم باید بدور از هرگونه رفتار توهین آمیز صورت گیرد.
 وی تصریح کرد: چند روزی است که با شدت یافتن معضل آلودگی هوا در مشهد مواجه هستیم. دانش‌آموزان پیش دبستانی هم امروز از آموختن علم محرم شدند.
 حیدری گفت: آلودکی هوا یک معضل جهانی است و ما نیز وضعیت خوبی در این زمینه نداریم. این عامل چهارمین علت مرگ و میرهاست. از ابتدای سال جاری تا کنون 38 روز ناسالم برای گروه های حساس در شهر مشهد داشتیم و یک روز هم هوا به وضعیت هشدار درآمد.
 وی تصریح کرد: در این موضع عوامل متعددی دخیل هستند که ورود گرد و غبار از دشت‌های ترکمنستان و کاهش بارش جزء عوامل طبیعی بوده و تردد خودروهای فرسوده و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین عدم توزیع کامل سوخت مناسب توسط دولت در مشهد از سایر عوامل دخیل در آلودگی هوای مشهد می‌باشند.
 حیدری با اشاره به اینکه در روزهای آینده اگر اوضاع اینگونه پیش رود هوای شهر مشهد با حضور زائران با چالش‌های زیادی روبرو خواهد شد، خاطرنشان ساخت: کارگروه ویژه کنترل آلودگی هوا در شورای شهر تشکیل می شود تا بعدا به تصمیم‌گیری دراز مدت در این مورد بپردازیم.
 وی تاکید کرد: در حمل و نقل ریلی باید کار ویژه‌ای انجام دهیم. در حال حاظر هر نوع محدودیتی برای تردد خودروهای تک سرنشین و یا محدودیت تردد خودروها در هسته مرکزی شهر ایجاد کنیم مردم اعتراض می‌کنند اما اگر خطوط ریلی شهر مشهد راه اندازی و تکمیل شود آن موقع می‌شود اینگونه محدودیت‌ها ایجاد شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: از دولت و مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در بودجه سال 977 با وضع عوارض سوخت، آن را برای توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی در کلان شهرها اختصاص دهند تا از آلودگی هوای این شهرها کاسته شود.
 وی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه قطار شهری زیر بار تعهداتی رفته است که بخشی از بر عهده دو.لت می‌باشد، خاطرنشان ساخت: یکی از اقداماتی که قبلا در شورای اسلامی شهر برای آن تدبیر شده است افزودن تبصره 3 به قبوض آب برای توسعه شبکه فاضلاب شهر مشهد می‌باشد.
حیدری گفت: با وصول مبالغ تبصره 3 ظرف 100 سال آینده می‌توان کل شبکه فاضلاب شهر مشهد را با مشارکت اندک مردم از طریق این تبصره کامل کرد.
 رییس شورای پنجم شهر مشهد مقدس افزود: در حوزه مدیریت شهری سعی می‌کنیم با آنچه در اختیار ماست آلودگی هوا را کنترل کنیم. شرایط هوای شهر هشدار آمیز است و ضرورت دارد استانداری هم کار ویژه‌ای در این خصوص انجام دهد.
در ادامه این جلسه از عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر 17 سال تقدیر به عمل آمد.
 وی با بیان این مطلب که افتخار من است که یکی از رای دهندگان به اعضای شورای پنجم هستم، تصریح کرد: ورود شهرداری به ورزش قهرمانی ورود به تفکر باشد وگرنه از این ورود ضربه خواهیم خورد.
 چمنیان با بیان این مطلب که از توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر به ورزش تشکر می کنم، ادامه داد: نگاه عمیق شما به ورزش به عنوان یک عامل تاثیرگذار در نشاط اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند. 






منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار