استاندار خوزستان، گفت: عمده مشکلات اصلی استان در حوزه های آب ، برق، فاضلاب و گرد و غبار مربوط به وزارت نیرو می شود.
کد خبر: ۵۲۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 06 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به چذابه اظهار کرد: از اهتمام ویژه وزیر نیرو و مسئولان این وزارت به خوزستان تقدیر و تشکر می کنم؛ قبل از رأی اعتماد نیز به من وعده داده بود تا در اولین سفر به خوزستان سفر و برای حل مشکلات آن نقشه راه تدوین می کند. خواستگاه وزارت نیرو نیز مثل وزارت نفت از خوزستان بوده است؛ موقعی که سازمان آب و برق خوزستان شکل گرفته هنوز در کشور وزارتخانه نداشتیم.

وی افزود: این مشکلات و مسائل به نحو مناسبی با برنامه دولت به ویژه مصوبه ۱۵ فروردین حل شود. عمده مشکلات اصلی که استان از آن در حوزه آب، برق و فاضلاب یا سایر مسائل مربوط به وزارت نیرو از جمله گرد و غبار رفع شود و بتواند با شادابی و طراوت به کشور خدمات (نقش بالای خوزستان در تولید ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی) ارائه کند.

شریعتی تصریح کرد: سرمنشأ زندگی، حیات و آبادانی همان آب است؛ بنابراین مسئله آب اهمیت موضوع را در حوزه های مختلف به ما گوشزد می کند. خوزستان در این زمینه بیشترین و حدود یک سوم آب های شیرین و جاری کشور در این استان است. رودخانه های کارون، دز، کرخه، مارون و جراحی همه در خوزستان جاری هستند؛ پس این بالندگی و حیات باید در خوزستان همچنان مستمر باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیریت آب را در خوزستان به شکل صحیح می خواهیم و امیدوارم با مدیریت علمی وزیر با سعه صدر امور را به جریان انداخته و استان خوزستان را از مشکلاتی که برای آن پیش آمده رها کنیم. در این یک سال و اندی که توفیق خدمت رسانی به مردم را دارم؛ آبرسانی به مردم دشت آزادگان و سوسنگرد را به دست رئیس جمهور افتتاح و آبرسانی به بستان را نیز جشن گرفتیم.

شریعتی با اشاره به اینکه آبرسانی از بستان به چذابه و همچنین از هویزه به رفیع را نیز شروع کردیم، گفت: این پروژه با ۳۰ کیلومتر خط انتقال، پمپاژ و مخازن واقعا کار بزرگی است که در کمتر از دو ماه به سرانجام رسید؛ اراده بر انجام کار بود و سازمان آب و برق خوزستان را تنها نگذاشتیم و همه متولیان امر در آن مشارکت کردند.

وی بیان کرد: برای انجام این پروژه معارضان، فیبر نوری، لوله کشی، گاز، جاده و برخی دیگر از زیرساخت ها موانعی برای کار ایجاد می کرد که همه را با همکاری خوب مسئولان ذیربط برطرف کردیم. امیدوارم که وزارت نیرو همچنان دست حمایتی خود را برای استان خوزستان داشته باشد و آبرسانی طرح های مختلف استان یعنی غدیر که بزرگترین پروژه در چهارگوشه استان است، به سرانجام برسد و آب مطلوب و مناسبی برای شرب به دست مردم برسد.

استاندار خوزستان گفت: اصلا زیبنده این استان نیست که مردم خوزستان در نقاط مختلف مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند، البته دولت هم برای رفع این مشکلات اهتمام ویژه ای دارند. شروع پروژه های وزارت نیرو از فروردین سال جاری قوت گرفته و از تمامی همراهی و همکاری مسئولان وزارت نیرو، قرارگاه خاتم الانبیاء و دیگر مسئولان تقدیر و تشکر می کنیم.

شریعتی افزود: به مرز شلمچه در سال گذشته آبرسانی شده و امسال نیز کار چذابه را به اتمام رساندیم؛ این آبرسانی ها تنها به مرز نیست. سال گذشته یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار از چذابه و شلمچه به عراق صادرات داشتیم؛ روزانه بیش از یک هزار کامیون در هر کدام از این مرزها ورود و براری تخلیه بار به کشور عراق فعال هستند.

وی ادامه داد: زیرساخت های این منطقه تنها برای اربعین نیست بلکه برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی هم هست؛ بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عبور کرده اند که انشاالله دعای خیر آنها بدرقه راه مسئولان ذیربط باشد. امیدوارم ظرف سه سال پروژه های مربوط به مصوبه ۲۳ هزار میلیاردی هیئت دولت به اتمام برسد. خود مردم به صورت جدی خواسته و مطالبه در حوزه آب دارند و رئیس جمهور برای همین این مصوبه را به مردم خوزستان هدیه کردند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار