رئیس سازمان آب و برق خوزستان:
رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: بخش بیشتر کار آبرسانی طرح غدیر در حال اتمام است.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 06 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محمدرضا شمسایی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به چذابه با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: احداث طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگ ترین طرح آبرسانی کشور در سال ١٣٨٦ آغاز شد که تا سال ١٣٩٣ کمتر از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. در سه سال اخیر پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی غدیر به ٨٥ درصد رسیده است و امروز در دشت آزادگان که بخشی از پروژه آبرسانی غدیر است، بخش بیشتر کار آبرسانی در حال اتمام است.

شمسایی بیان کرد: وزارت نیرو تاکنون بیش از ٢٥٠ میلیارد تومان به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشت آزادگان هزینه کرده است که از جمله آن خط انتقال آب از ام الدبس به تصفیه خانه سوسنگرد با طول ٢٦ کیلومتر، خط انتقال آب از تصفیه خانه سوسنگرد به شهرستان های حمیدیه به طول ٢٧ کیلومتر، هویزه به طول ١٨ کیلومتر و بستان به طول ٣٣ ، خط انتقال آب از هویزه به رفیع به طول ٣٣ کیلومتر و خط انتقال آب از بستان به چذابه بوده است.

وی افزود: تاکنون خط انتقال آب از هویزه به رفیع تنها ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی دیگر طرح های انتقال آب در این شهرستان به اتمام رسیده است. خط انتقال آب اضطراری به همراه یک ایستگاه پمپاژ برای شهرستان حمیدیه به طول ١١ کیلومتر نیز اجرا شده است. در مجموع ١٦٩ کیلومتر خط انتقال برای همه شهرها و روستاها (در مرحله بعد) احداث شده که تا به امروز حدود٢٥٠ میلیارد تومان برای آن ها هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: طرح انتقال آب بستان به چذابه با هدف آبرسانی به پایانه مرزی چذابه و ١٣ روستای اطراف آن با احداث ایستگاه پمپاژی با ظرفیت ١٨٥ مترمکعب در ساعت و خط انتقالی به طول ٢٨ کیلومتر انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار