جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین گفت: جمهوری اسلامی از ماه ها قبل تمامی شرایط لازم برای اعزام زائر از طریق مرز خسروی را فراهم کرد و این آمادگی را داشت که بیش از 500 هزار زائر را برای حضور در مراسم اربعین روانه کند.
کد خبر: ۵۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 08 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، جعفر همتی روز چهارشنبه در نشست با روسای دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه اظهار کرد: با فراهم شدن زیرساخت ها از سوی کشورمان، مقرر شد امسال زائران استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند.

وی با کم نظیر خواندن امکانات فراهم شده در مرز خسروی برای تسهیل در اعزام زائران کشورمان، افزود: در 6 ماه اخیر کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و جمهوری اسلامی نیز کاملا برای تردد زوار از این مرز آماده بود.

همتی ادامه داد: استان کرمانشاه با کمک مسئولان کشور تمامی زیرساخت ها را در این سوی مرز فراهم کرده بودند و حتی هشت فرمانداری را نیز که در مسیر تردد زوار قرار داشت را حالت آماده باش دادیم و خود استاندار نیز در مدت یک ماهی که به کرمانشاه آمده است چند بار از مرز خسروی بازدید و هماهنگی های لازم را صورت می داد.

جانشین ستاد اربعین در استان کرمانشاه یادآوری کرد: معلوم نیست در چند روز مانده به اعزام زائران اربعین از مرز خسروی چه اتفاقاتی در کشور عراق افتاد که اعلام کردند فعلا امکان تردد زائران ایرانی از این مرز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با طرفین عراقی نیز برگزار شد و رایزنی های فراوانی صورت گرفت ولی متاسفانه به سرانجام نرسید.

همتی در ادامه و با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستیم، گفت: این پیگیری نه فقط برای مراسم اربعین بلکه برای بازگشایی همیشگی و تردد روزانه 2 تا 3 هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کربلا انجام می شود.

جانشین استاندار در ستاد اربعین همچنین از آمادگی کامل استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین هنگام بازگشت خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان با تمام توان پای کار هستند و مشکلی برای اسکان و تغذیه و سایر خدمات مورد نیاز زائران نداریم.

وی در پایان از مجموعه کارکنان حج و زیارت استان برای صدور ویزا و تسهیل در سفر زائران اربعین قدردانی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار