همزمان با روز اربعین حسینی مشهد میزبان خیل عظیم عاشقانی است که برای عرض تسلیت به هشتمین آفتاب امامت به حرم مطهر رضوی مشرف شده و این واقعه جانسوز را به امام مهربانی ها تسلیت می گویند.
کد خبر: ۵۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 09 November 2017

به گزارش تابناک : همزمان با سال روز اربعین حسینی و حضور میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) در کربلای معلی، مشهد نیز میزبان خیل عظیم عاشقانی است که برای عرض تسلیت به هشتمین آفتاب امامت به حرم مطهر رضوی مشرف شده و این واقعه جانسوز را به امام مهربانی ها تسلیت می گویند.

از صبح پنجشنبه دست ها و هیئت های عزاداری زنجیززنان و سینه زنان در خیابان های منتهی به حرم مطهر در حال عزاداری هستند و سوگ سرور وسالار شهیدان به سر و سینه می زنند.

صبح پنجشنبه دست ها و هیئت های عزاداری زنجیززنان و سینه زنان در خیابان های منتهی به حرم مطهر در حال عزاداری هستند و سوگ سرور وسالار شهیدان به سر و سینه می زنند

به منظور پذیرای از عزاداران حسینی ،ایستگاه های پذیرایی در طول مسیر تردد زائران و هیئت های عزاداری مستقر شده و مشغول توزیع نذری بین مردم هستند.

ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی نیز از صببح پنجشنبه آغاز شده که قرائت زیارت اربعین و سخنرانی آیت الله علم الهدی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این روز است.

سخنرانی و عزاداری در حرم مطهر رضوی

در همین رابطه  معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از  برگزاری ویژه برنامه های متعددی به مناسبت اربعین حسینی در حرم امام رضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن شب اربعین حسینی، چهارشنبه شب سیدرضا نریمانی و آقاخانی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در حرم مطهر رضوی به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت و حجت‌الاسلام راشد یزدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی افزود: همچنین در روز اربعین نیز آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی(ع) سخنرانی و ذاکران اهل بیت(ع) مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در روز اربعین بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، آیت الله کازرونی در رواق امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی و اقامه عزاداری خواهد پرداخت تصریح کرد: زیارت اربعین نیز در روز اربعین در جوار حضرت ثامن‌الحجج(ع) توسط حسین دارابی قرائت خواهد شد.

وی ابراز کرد: در شام اربعین نیزحجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان به سخنرانی پرداخته و سپس ذاکران و مداحان مرثیه‌سرایی می‌کنند.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه اطراف حرم مطهر

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه اربعین حسینی در این روز خبر داد و گفت:همزمان با روز اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح تا خاتمه مراسم مسیر میدان شهدا، تقاطع شهید گمنام، پنج راه نواب صفوی، میدان بسیج، تقاطع شهید اندرزگو، چهارراه شهدا، تقاطع زرینه، میدان گنبد سبز، میدان ۱۷ شهریور به سمت حرم مطهرمسدود خواهد بود.

عزاداران  سعی می کنند بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس استفاده کرده و از آوردن وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند و در صورت آوردن وسیله نقلیه شخصی خودرو را در خیابان های خارج از مسیر ایجاد محدودیت و در محل مناسب پارک کنند

سرهنگ علیرضا حاجی زاده بیان کرد: در ضلع جنوبی خیابان نواب صفوی از حرم مطهر به سمت پنج راه نیز عوامل انتظامی از ورود هیئت های مذهبی به این مسیر جلوگیری می کنند تا در صورت لزوم جهت امداد رسانی به زیر گذر حرم مطهر استفاده شود.

وی تصریح کرد: محدودیت توقف پارک وسایل نقلیه در رینگ زیر گذر حرم مطهر روگذرهای نواب، شیرازی ، طبرسی، خیابان شیرازی از میدان شهدا تا حرم مطهر، خیابان شهید رجایی حد فاصل تقاطع شهید اندرزگو تقاطع شهدا و خیابان آیت الله بهجت تا تقاطع زرینه، خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، تقاطع شهید گمنام تا حرم مطهر از تقاطع دانش تا حرم مطهر، طول خیابان شهید اندرزگو و حریم تمامی تقاطع های موجود مسیر تا ۵۰ متری ممنوع و از ساعت ۲۴چهارشنبه شب پاکسازی خواهد شد.

حاجی زاده بیان کرد: تردد هرگونه موتورسیکلت در محدوده طرح ممنوع است و جهت رفاه حال شرکت کنندگان در مراسم عزاداری اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیر ها و خیابان های مجاور آماده ارائه سرویس خواهند بود.

وی توصیه کرد: عزاداران  سعی می کنند بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس استفاده کرده و از آوردن وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند و در صورت آوردن وسیله نقلیه شخصی خودرو را در خیابان های خارج از مسیر ایجاد محدودیت و در محل مناسب پارک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت:  پس از اتمام مراسم عزاداران  از عجله و شتاب خودداری کرده و با آرامش و حوصله محل را ترک کنند.

خدمت رسانی ویژه قطار شهری

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهداز خدمت رسانی ویژه قطار شهری در روز اربعین حسینی خبر داد.

قاسم طاهری گفت: سرویس‌دهی قطار شهری در روز اربعین از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب ادامه دارد و سرفاصله زمانی رسیدن قطار با توجه به روز تعطیل بین ۸ تا ۱۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در روز اربعین در برخی از زمان‌ها با توجه به شلوغی ایستگاه‌ها و اعلام مرکز فرمان این آمادگی از سوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد برای کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها وجود دارد.

طاهری تصریح کرد: درخواست ما از شهروندان و هیئات مذهبی این است که برای آسایش و رفاه مردم از آوردن ادوات عزاداری حجیم به قطار شهری خودداری کنند زیرا در غیر این صورت از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.








منبع : مهر 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار