مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال بر اساس هدف گذاری کشوری در خراسان رضوی تلاش برتحقق سرمایه گذاری یک هزار و 50 میلیون دلاری در این استان است.
کد خبر: ۵۲۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 09 November 2017
به گزارش تابناک : علی رسولیان روز پنجشنبه افزود: در این راستا باید برای تحقق این هدف با حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه های بخش خصوصی زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی استان را فراهم نمود. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته می بایست طی برنامه ششم توسعه 630 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان رضوی محقق شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه عملیاتی ششم توسعه اقتصادی اجتماعی خراسان رضوی مقرر شده به منظور تحقق رشد اقتصادی 8.7 درصدی و اشتغال پیش بینی شده این حجم سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات انجام شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 25 درصد از حجم کل این رقم از محل سرمایه گذاری خارجی با حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی تعیین شده که باید با فراهم کردن شرایط مناسب زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.
وی افزود: در این میان خراسان رضوی به لحاظ مراودات خارجی و اعزام و پذیرش هیاتهای اقتصادی و تجاری از شرایط بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است. هیاتهای خارجی مختلف برای حضور و سرمایه گذاری در استان تمایل بسیاری دارند.
رسولیان ادامه داد: لازمه این امر ایجاد شرایط و فضای مناسب با حمایت تمامی دستگاههای استانی در جذب سرمایه های خارجی موثر با اولویت تولید و اشتغال است که در این راستا اقدامات مربوطه در دست انجام می باشد.
وی گفت: باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا در عین آنکه موانع سرمایه گذاری مرتفع می شود اقدامات موثری برای انجام این روند با سرعت بیشتر و همراهی تمامی دستگاهها انجام گیرد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی فاینانس را از دیگر موضوعات مهمی که می تواند به شتاب در اجرای پروژه های زیربنایی و مهم استان بیانجامد ذکر و بیان کرد: هم اکنون با تمایل کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله ایتالیا، اتریش، کره جنوبی و چین در حال برنامه ریزی و پیگیری در این حوزه هستیم .
وی افزود: در این میان برخی از جمله شرکتهای فولادی اقدامات موثری در این حوزه انجام داده اند که به نتیجه نیز رسیده است. 
رسولیان یکی از موارد مهم نیازمند پیگیری جدی توسط دستگاههای اجرایی استان را عملیاتی کردن 18 پروژه فاینانس معرفی شده و مهم دانست که باید تشکلهای بخش خصوصی با حضور واحدهای توانمند پروژه های مشخص و معین خود را شناسایی و معرفی نمایند تا نهایت بهره برداری از فرصت موجود صورت گیرد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار