دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پیاده‌روی اربعین امروز به یکی از نمادهای جهان اسلام تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 11 November 2017
محمد رضا موالی‌زاده امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یک روزی دشمنان اسلام می‌خواستند نام حسین را در منطقه جغرافیایی خاصی از بین ببرند، اما امروز پس از گذشت 1400 سال هم‌چنان عشق به امام حسین(ع) مرزها را در می نوردد و از مذهبی به مذهب و از دینی به دین دیگر منتقل می‌شود و در سراسر عالم موج می زند.

وی با اشاره سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال 91 و مطرح شدن موضوع سبک زندگی در آن سفر، افزود: شورای فرهنگ عمومی در تلاش است گام‌های موثری در این استان با موضوع احیاء سبک زندگی اسلامی ایرانی برداشته شود.

موالی‌زاده بیان کرد: قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تحریف ناپذیر است و امروز به یک مولفه ثابت و ماندگار و جزئی از فرهنگ عمومی ما تبدیل شده است و در جامعه اسلامی دارای  تضمین و اعتبار  است.

وی در مورد گسترش مزرها در قرآن افزود: قرآن کریم بر حضرت محمد(ص) نازل شد و در 23 سال وی که به صورت تدریجی صورت گرفته است و معصوم مانده است تا امروز و روز به روز بر گستره دامنه مرزهای  خود در جهان می‌افزاید.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: خراسان شمالی گنجینه معرفت هاست که 3000 شهید را تقدیم انقلاب کرده است. مسالمت و همزیستی اقوام مختلف کنار هم بسیار باشکوه است و باعث ولایت مداری مردم غیور خراسان شمالی می شود که مردم فهمیم هم باید در جهت عمران و آبادانی منطقه خود تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار