اخـــتصاصـــی تابناک؛
مردم و خانواده یک شهید در روستای رودخانه سادات با نصب پارچه نوشته ای از بی توجهی مسئولان به این گلزار اعتراض کردند.
کد خبر: ۵۲۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 11 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، شهدا دین بزرگی بر گردن تک تک ما دارند و ساماندهی گلزار های شهدا موجب تقویت فضای فرهنگی در جامعه می شود.
  گلزار شهدا بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 عزیزانی که در راستای حفظ کیان کشور و اعتقاداتشان از جان خود گذشتند را نباید از یاد برد؛ مزار شهدا به عنوان میراث کشور ایران اسلامی همیشه مطرح است و مراقبت و رسیدگی از این میراث بسیار ضروری است.
بر اساس این گزارش تنها شهید روستای رودخانه سادات چرام به علت بی توجهی مسئولان در کنار جاده سادات به یاسوج به حال خود رها شده است.
در سفرموسی خادمی استاندار سابق به چرام و هنگام بازدید از آرامگاه شهید بخرد، در رایزنی با پیمانکار جاده سادات -باغچه جلیل مقرر شد که گلزار این شهید که در آن زمان وضعیت مناسبی نداشت بهسازی شود.
بر همین اساس و مطابق دستور استاندار وقت، پیمانکار محور سادات-باغچه جلیل در آن زمان قسمتی از کار را انجام داد اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، عملیات بهسازی این گلزار شهدا را نیمه تمام رها کرده است.
 در تاریخ ۸ آبان ۹۶ به گزارش پایگاه خبری عصر زاگرس،سید غلامحسن آتش سودا بخشدار سرفاریاب اظهار داشت: پس از پیگیریهای متعددی که از بدو ورودم به بخش سرفاریاب بعنوان بخشدار داشتم و طی بازدیدهای متعددی که به اتفاق مدیران مختلف از جمله استاندار محترم ، مدیرکل بنیاد شهید ، معاونین استاندار و دیگر مسئولان از گلزارهای شهدای بخش سرفاریاب داشتیم موفق شدیم سال گذشته گلزار شهدای روستاهای رودخانه سادات ، سادات و دره آخوند را ساماندهی کنیم و در سال جاری به همت مدیرکل محترم بنیادشهید و امور ایثارگران استان و همکاری مدیر محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چهار گلزار تک شهیدی دیگر را نیز تامین اعتبار کرده و کار ساماندهی آنها را آغاز خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، با همه این تفاسیر اما روز گذشته پارچه نوشته اعتراضی بر گلزار شهید در روستای رودخانه سادات دقیقأ عکس موارد فوق را عنوان کرده است.
 در محتوای این پارچه نوشته، بی کفایتی مسئولان، داشتن پارتی و گرو کشی پیمانکار ذکر شده است.
روند اعتراضی در بی توجهی به گلزارهای شهدا در شهرستان چرام در چند وقت اخیر به شدت افزایش یافته است و امیدواریم مسئولان بنیادشهید و امور ایثارگران به دغدغه های خانواده معظم شهدا توجه وافری در خصوص ساماندهی گلزار شهدا داشته باشند.


خبرنگار سید مصطفی گنجی 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار