مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: ۷۰ درصد از مبلغ خرید حمایتی محصول زعفران از سوی دولت به کشاورزان زعفرانکار در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 11 November 2017
به گزارش تابناک : علی رسولیان اظهار داشت: با اجرای طرح خرید حمایتی زعفران از سوی دولت تاکنون افزون بر یک تن زعفران از کشاورزان در خراسان‌رضوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون محصول زعفران در قالب پوشال معمولی به ازای هر کیلوگرم 43 میلیون ریال، پوشال مرغوب 47 میلیون ریال و نگین زعفران 54 میلیون ریال خریداری و 70 درصد از کل مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: خرید حمایتی از امروز با افزایش قیمت روبه رو است و هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ 44 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و نگین زعفران به همان قیمت 54 میلیون ریال خریداری می‌شود.

رسولیان افزود: همچنین علاوه بر مراکز شهرستانی خرید در کاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف مراکزی در شهرستان‌های سبزوار، تربت‌جام، تایباد و مشهد نیز برای خرید حمایتی دایر شده است. در هر یک از شهرستان‌های دیگر خراسان‌رضوی هم به محض اعلام آمادگی برای فروش محصول زعفران در حد قابل توجه، اقدام به ایجاد مرکز خرید حمایتی می‌شود.

وی در زمینه پیش‌بینی میزان خرید حمایتی زعفران در خراسان‌رضوی نیز گفت: به دلیل شدت سرمای زمستان گذشته، گرمای تابستان و فقدان بارندگی لازم در بهار امسال با کاهش تولید در استان مواجهیم اما با توجه به جمع‌آوری گل زعفران توسط کشاورزان در حال حاضر پیک خرید حمایتی زعفران طی دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی افزود: خرید حمایتی زعفران تا پایان آذرماه ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان بیشتر هم می‌شود. در خرید حمایتی زعفران از کشاورزان 40 درصد مبلغ خریداری شده در همان زمان خرید پرداخت و بقیه نیز طی برنامه‌ریزی پرداخت می‌شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار