عضو کمیسون شورا‌ها از اتمام بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیته تقسیمات کشوری این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 12 November 2017
به گزارش تابناک : محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس باید هر 10 سال یک بار انجام شود، اما حدود 20 سال است که اصلاحی در این زمینه انجام نشده و تعداد نمایندگان مجلس روی 290 نفر ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون و به دلیل اینکه 20 سال است تعداد نمایندگان افزایش نیافته در انتخابات مجلس یازدهم می‌توان 40 نماینده را به مجلس اضافه کرد، گفت: این موضوع پس از تصویب در کمیسیون، به کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها ارجاع شد.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، مسئولان وزارت کشور و مرکز آمار برگزار شده است، تصریح کرد: از آنجایی که پیش‌نویس لایحه دولت هم اخذ شده است، نمایندگان دولت هم در جلسات کمیته تقسیمات کشوری شرکت می‌کند.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه این موضوع باید از سوی دولت و به صورت لایحه به مجلس ارائه شود، اظهار کرد: اگر این موضوع به صورت طرح در صحن مطرح شود، بار مالی دارد و ممکن است با مشکل روبرو شود و به همین دلیل دولت آن را در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌کند.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به اینکه این موضوع در سه دوره اخیر مجلس مطرح بوده است، تصریح کرد: دولت یک بار لایحه‌ای در این باره آورد که با اختلاف‌نظرهایی روبرو شد و طرح‌هایی هم که نمایندگان در این باره ارائه دادند، تا لحظات رأی‌گیری پیش می‌رفت، اما به دلیل اختلاف منطقه به جمع‌بندی نرسید.

وی گفت: چون این بار قرار است تا سقف 40 نماینده به نمایندگان مجلس افزوده شود و از آنجایی که این لایحه برای انتخابات دور بعدی است و 20 سال هم از آخرین تغییرات گذشته است، احتمالا نظر اکثریت قریب به اتفاق نمایندگانی که در حوزه‌های انتخابیه خود به دنبال افزایش تعداد نماینده هستند، تأمین می‌شود.

 عضو کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: امیدواریم طی دو ماه آینده این لایحه از سوی دولت به کمیسیون شوراها واصل شود تا قطعی شود و در نوبت صحن قرار گیرد.





منبع:باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار