مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: ایجاد شور و نشاط در بین مردم یک عنصر لازم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۵۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 12 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،گودرزي با بیان اینکه اعتبارات حوزه کنترل و ‌کاهش آسيبهاي اجتماعي استان قابل توجه است گفت: در تیر ماه امسال ۹۰طرح به همراه گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان را به وزارت کشور فرستادیم که این طرح ها مورد ارزیابی قرار گرفته و با برخی از آنها موافقت به عمل آمده و اعتبار لازم را برای اجرا تخصیص دادند.

گودرزی با اشاره به نقش مردم و سمن ها در کاهش آسیب های اجتماعی گفت:  ما برای استفاده از توان مردمی ،مبلغي بالغ بر 650 ميليون تومان از اين اعتبارات را به صورت مستقیم در اختيار سازمانهاي مردم نهاد -که طرح های آنها در چارچوب سرفصل های ارایه شده بود- قراردادیم و یا با عقد تفاهم نامه با فرمانداری های تابعه از آنها خواستیم که مجری طرح ، سمن های فعال شهرستان  باشند و فرمانداری تنها نقش نظارتی را داشته باشد. برای این منظور خوشبختانه اعتبارات تخصیص و به استان ابلاغ شده است و تفاهم نامه ها و ناظرین هر طرح و شیوه نامه لازم مشخص شده و آماده اجرا می‌باشیم.
 
وي افزود: از محل همین اعتبارات  450 ميليون تومان را نيز دراختيار  چند دستگاه دولتی مرتبط  قرار داده و در تفاهم‌نامه قید شده  است که در مسایل: کاهش اعتیاد ، کاهش طلاق ، خودکشی ، ساماندهی متکدیان و.... هزینه و مستندات از طریق ناظر طرح تحویل دفتر امور اجتماعی گردد.

 وي با اشاره به موضوع متكديان و لزوم ساماندهی این افراد گفت: در بحث ساماندهي متكديان ستاد ساماندهی را فعال و دوجلسه برگزار نموده ایم . مشکلات ما در این خصوص وضعیت خاص متکدیان که اکثراً به اعتیاد گرفتار می باشند و  همچنين نبود مکان مناسب برای نگهداری و تا حدودی مشکل مدیریت اردوگاه چشمه سفید می‌باشد هست.

وی گفت:در ستاد ساماندهی متکدیان به دنبال ايجاد يك مركز نگهداری مناسب در  اردوگاه کنونی شهرستان كنگاور هستيم که نیازمند اعتبار می‌باشد.
 
گودرزي درادامه افزود: واقعیت این است صنعتی شدن جامعه و مشکلاتی که با این وضعیت از جمله حاشیه نشینی و مهاجرت و ...حادث میشود  باعث شده است در سراسر  كشور  آمار آسيب هاي اجتماعي بالا و به مرز خطر رسیده باشد . در استان ما به دليل  مشكلات تاريخي ، جنگ و مرزي بودن استان اين مشكلات به چشم میخورد  با این وجود در چند سال اخیر اقدامات خوبی صورت پذیرفته که در برخی حوزه ها شاهد کنترل و در برخی دیگر شاهد کاهش بوده ایم. 
 
گودرزی بیان اینکه آمار و اطلاعات ابزار لازم برای برنامه ریزی و مدیریت است  گفت: حوزه اجتماعی یک حوزه پیچیده و چند وجهی است . آمار و اطلاعات این حوزه اگر در اختیار مدیران و متخصصان قرار بگیرد برای داشتن برنامه مفید و ضروری است اما انتظار می رود مدیران محترم در جمع آوری داده ها و بیان آمارها ضمن دقت لازم حساسیت ها را هم لحاظ نمایند و با بیان برخی آمارهای دور از ذهن باعث تشویش اذهان مردم نشوند و فضا را برای فعالیت اقتصادی و  کسب و کار که لازمه استان ماست سیاه نمایی نکنیم. 

وی با اشاره به اینکه دسته بندی آمار و اطلاعات از ویژگی های یک مدیر موفق است گفت: ایجاد نشاط و شور در بین مردم خود به نوعی یک عنصر لازم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می‌باشد. سعی شود ظرفیت های خوب استان را برای داشتن یک جامعه سالم در شأن مردم عزیز شناسایی و مدیریت نماییم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار