معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با تلاشهای انجام شده طی چند سال اخیر این استان رتبه نخست توزیع مجلات رشد را در سطح مدارس کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 12 November 2017
به گزارش تابناک : ابوالحسن حقیقی روز یکشنبه در گردهمایی معاونان آموزشی و نمایندگان مجلات رشد خراسان رضوی افزود: هم اکنون 36 درصد دانش آموزان ابتدایی در سطح این استان از مجلات رشد بهره مند هستند.
وی همچنین گفت: سواد خواندن و درک معنای خواندن باید ارتقاء یابد و لذت یادگیری را به دانش آموزان منتقل کنیم تا شاهد تقویت گرایش آنان به مطالعه باشیم.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: یکی از بسترهای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی مجلات رشد است بنابراین باید شمارگاه این مجله و گستره توزیع آن افزایش یابد.
سردبیر مجلات رشد دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و جامعه باید از معلم شروع شود زیرا معلم موثرترین و بهترین راه برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.
علی‌اصغر جعفریان افزود: پس از 40 سال شورای سردبیران برای مجلات رشد تشکیل شده است و گروههای تخصصی نیز برای هر کدام از گروههای سنی تشکیل شده و هفت کارشناس بر مطالب نشریات نظارت دارند .
وی با بیان اینکه مجلات رشد با هدف افزایش مطالعه و آگاهی دانش آموزان فعالیت دارند تاکید کرد: هر مدرسه باید یک آموزش و پرورش تمام و کمال باشد.
خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دانش آموزی شامل 9 درصد جمعیت دانش آموز کشور دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار