یک نظریه پرداز روسی به نام الکساندر دوگین که دو سال است در پیاده روی اربعین شرکت می کند و می بیند، در تحلیل سیاسی خودش گفته است؛ « این پیاده روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است، در دنیا می خواهد یک کاری بشود، این جریان عادی نیست»
کد خبر: ۵۲۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 12 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 19 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا(علیه السلام) اظهار داشت: برحسب تقویم ما دیروز روز ابعین بود ولی برحسب تقویم عراق امروز روز اربعین است، امروز موج و شور بیش از 20 میلیون راه پیموده و پیاده از 40 کیلومتر تا دو هزار و چند کیلومتر در کربلا موج می زند.


ایشان افزود: کاروان انصارالحسین 75 روز قبل از مشهد با پای پیاده راه افتادند و دیروز وارد کربلا شدند، و بنده از رسانه های داخلی این گلایه را دارم، یک کاروان با این عظمت که بیش از دو هزار کیلومتر راه رفتند، مرد و زن از کنار قبر امام هشتم(ع) راه افتادند به سمت سرزمین کربلا، متاسفانه رسانه های داخلی این حرکت را پوشش ندادند و رسانه های استان نیز این حرکت را درست پوشش ندادند.


امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: راهپیمایانی که پیاده روی را از حداقل 40 کیلومتر و حداکثر بیش از دوهزار کیلومتر از مشهد شروع کردند، این ها همه امروز در کنار قبر وجود مقدس ابی عبدالله، جمعیت با یک شور و هیجان خود موج می زند.


ایشان تاکید کرد: در مسئله تصویر و نقل جریان پیاده روها چیزی نیست که امروز بنده بخواهم برای شما عرض کنم، خوشبختانه در رسانه ها، در صداوسیما، در شیشه های سیما شما قدم به قدم با اشک، آرزو و حسرت خود مشاهده و انان را بدرقه می کردید که گویی شما نیز بین نجف و کربلا با این پیاده ها همراه بودید، همانطور که گویی این پیاده ها در این مسیر با حضرت زینب(س) همراه بودند.

حقیقت پیاده‌روی اربعین یک واقعیت درونی در باطن انسان است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پیاده روی اربعین غوغا بود، گفت: آنچه که برای ما قابل تعمق است و باید به آن توجه کنیم، برادران و خواهران دو مسئله است، مسئله اول وضعیتی است که این 20 میلیون نفر آدمی است که از اکناف و نقاط مختلف که نقل کردند تا بیش از 60 کشور در این پیاده روی نقش داشتند، آنچه مهم است، چیزی می باشد که در باطن آنها می گذشت، در باطن و نفوس آنان شوق و شور بود که گویی در تمام وجود و تک تک سلول های بدنشان عشق ابی عبدالله موج می زد.


ایشان افزود: وجود مقدس امام باقر(ع) در حدیثی می فرمایند؛«اگر مردم می دانستند در زیارت امام حسین(ع) چی هست، از شدت اشتیاق می مردند و اگر می دانستند در زیارت امام حسین چیست، آن هایی که جاماندند از شدت حسرت جان از بدنشان کنده می شد که ما چه چیزی را از دست دادیم!!».


آیت الله علم الهدی با اشاره به منفی بافی و تشکیک برخی از افراد در اهمیت پیاده روی اربعین و این نوع از برگزاری مراسم بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند؛ «هرکس یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد، مانند شهیدی است که در معرکه و جبهه با بدن آغشته به خون بر روی زمین افتاده، ثواب آن شهید برای هر یک قدم که یک نفر در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد، محاسبه می شود»؛ شما ببینید کسانی که از مشهد را ه افتادند، 75 روز پیاده، اگر بنا باشد برای هرقدم آنان، ثواب یک شهید داده شود، شهیدی که در معرکه جنگ است، مقامات آنها چقدر اوج گرفته است، بنابراین بحث این نیست که پیاده به زیارت بروند، بلکه باید مسیر دورتری برای پیاده روی انتخاب کرد تا قدم های بیشتری انسان برای زیارت امام حسین(ع) بردارد.


ایشان ابراز کرد: این یک واقعیت درونی است، یک حقیقت در پیاده روی در نفوس آدمهایی داشت، هم برای آنهایی که رفتند و هم برای ما که جا ماندیم و حسرت می خوریم؛ لذا این حقیقت پیاده روی اربعین یک واقعیتی در درون و باطن ما هست، آنهایی که نرفتند در فکر، اندیشه و دل شان یک دگرگونی و انقلاب خاصی نسبت به معرفت ابی عبدالله (ع) شکل گرفت و ایجاد شد.

پیاده‌روی اربعین، مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است


ایشان ادامه داد: واقعیت دیگر این زیارت مسئله بیرونی جریان است، چهره بیرونی قضیه است، این موج پیاده روی اربعین که در دو سال اخیر شکل گرفته است، از قدیم مردم اربعین پیاده می رفتند زیارت امام حسین(ع) اما عده کمی بودند، از خود عراقی ها نیز رسم داشتند در اربعین پیاده روی کنند و زن و مرد از کنار جاده ها می رفتند اما دو سال است که این موضوع موج جهانی برداشته است.


امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: یک نظریه پرداز روسی به نام الکساندر دوگین که دو سال است در پیاده روی اربعین شرکت می کند و می بیند، در تحلیل سیاسی خودش گفته است؛ « این پیاده روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است، در دنیا می خواهد یک کاری بشود، این جریان عادی نیست»؛ مقام معظم رهبری فرمودند؛ «این منت خداوند بر ما است که این پیاده روی و موج اربعین لحظه به لحظه در حال گسترش است که باید در برابر این منت خداوند را شکر کنیم».

یک جریان غیبی پیاده‌روی اربعین را مدیریت می‌کند


ایشان با بیان اینکه این موضوع یک اشاره غیبی است که دارد جریان پیاده روی اربعین را مدیریت می کند، گفت: این موضوع کار بشر نیست، مسئله تبلیغات صدا و سیما و رسانه ها نیست بلکه جریان غائبی است که دارد این جریان را راه انداخته و آن را مدیریت می کند؛ در زمان پیامبر وقتی جنگ احزاب شروع شد، همه از پیامبر ناراحت بودند، مشرکین ناراحت بودند، یهود دشمنی داشتند، مسیحیت و اهل کتاب بد بودند، آنها به به این نتیجه رسیدند که یک جریان به تنهایی نمی تواند پیامبر(ص) را براندازی کند لذا جنگ احزاب را راه انداختند، جنگ احزابی که برای خود مسلمان ها آنقدر وحشتناک بود که اطراف مدینه را خندق کندند.

 ایشان با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب پیروزی دشمن را قطعی می‌دانستند، تصریح کرد: مسلمانان از نظر امکانات و وضعیت اقتصادی در منتهی‌ترین نقطه پریشانی و فقر بودند، و حتی پیامبر(ص) که در حفر خندق به اصحاب کمک می‌کردند، یکی از اصحاب می‌گوید من دیدم که ایشان از فرط گرسنگی سنگ به شکمشان بسته بودند و زمین را می‌کندند، از آن طرف هم تمام دشمنان با یکدیگر متحد شده بودند تا پیامبر(ص) را براندازی کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی اضافه کرد: سه هزار سال از پیدایش یهود  و عرب می‌گذشت و آنها با یکدیگر در اختلاف بودند، بعد از سه هزار سال به دلیل دشمنی با پیامبر(ص) با هم متحد شدند و جنگ احزاب را راه انداختند؛ در این جنگ که حتی مسلمانان از آن وحشت داشتند، یک فاتح بیشتر وجود نداشت و آن فرد جز امیر المومنین(ع) کسی نبود، امربن عبدود وقتی به دست امیرالمونین(ع) به درک واصل شد، این کفار از شدت ترس خیمه و خرگاه را کندند و شبانه فرار کردند، تنها امیر المومنان(ع) با کشتن امر بن عبدود جنگ را به پیروزی تمام کرد.

امروز یهود و عرب متحد شدند تا اسلام را نابود کنند

ایشان تاکید کرد: در حال حاضر نیز برادران و خواهران اسلام دچار همین مسئله شده است، و جبهه ما دچار همین مسئله شده است، یهود و عرب یکی شدند، آل سعود ملعون دقیقا سبقه و رنگ ابوسفیان و مشرکین قریش در آن زمان هستند، با اسرائیل دست به دست هم دادند، همانطور که در جنگ احزاب عرب و یهود یکی شد، امروز نیز این عناصر میراث بر، کفار و مشرکین قریش و آل سعود هستند با صهیونیست ها و کفار یکی شدند، کفر جهانی و استکبار جهانی نیز به کمک آنها آمده است و همدست شان شدند، تا اسلام را براندازند.

ایشان خاطر نشان کرد: اراده سرسلسله ولایت،  وجود اقدس مام زمان(عج) آن روز تعلق گرفته است،  آن روز امیرالمومنین فاتح منحصر به فرد جنگ احزاب بود، امروز نیز جریان علی(ع) این توطئه را از بین ببرد و این اتحاد نامیمون و شیطانی را از بین ببرد. اربعین را برای این راه انداختند، اربعین جریان امیرالمومنین (ع) است، آن روز علی (ع) خودش به میدان آمد، امروز جریان علی برای براندازی وحدت کفر و شرک، استکبار جهانی و صهیونیست ناپاک به میدان آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از 60 کشور، هر کس در دلش عشق علی (ع) و اهل بیت(ع) و دلدادگی پیامبر(ص) دارد، ولو مسلمان نیست مسیحی است، ولو شیعه نیست، سنی است، با هم یک جبهه تشکیل بدهند، این وحدت ناپاک آل سعو یهودی الاصل با صهیونیست یهودی را به کلی از بین ببرند و نابود کنند.

پیاده‌روی اربعین نمایش عظمت ذائقه دینی مردم است

ایشان با بیان اینکه این هدف و فلسفه موج برداری و پیاده روی اربعین است و ما باید به آن توجه و دقت کافی داشته باشیم، اظهار کرد:  دیگر یک عده نشینند و بگویند ملت ما دیگر از انقلاب خسته شدند و ذائقه دینی خود را از دست دادند، این مردم ذائقه دینی را از دست دادند؟ نزدیک سه میلیون نفر از رفتند کربلا و بغداد و پیاده روی می کنند؛ دو میلیون از افرادی که از پیاده روی اربعین عقب ماندند، دیروز در خیابان های تهران به سمت حرم عبدالعظیم پیاده روی کردند، یعنی این مردم ذائقه دینی ندارند؟ چرا اینجور تحلیل می کنید؟ نمایش برای نشان دادن ذائقه دینی مردم از این بالاتر؟!

ایشان گفت: آن هایی هم که نرفتند، اسم پیاده روی اربعین را می شنوند، حسرت از درونشون دود می کشد، در 1400 سال پیش در روز اربعین اول امام حسین(ع) یک زائر داشت، آن روز جابر یک نفر بود که فریاد زد؛ «یا حبیبی یا حسین» اما امروز 25 میلیون نفر در کربلا فریاد می زنند «یا حبیبی یا حسین»، این مردم ما نیز در کنار مضجع امام رضا(ع) فریاد می زنند؛«یا حبیبی یا حسین».

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آنوقت شما می گویید، این مردم ذائقه دینی را خود را از دست دادند؟ چرا این تحلیل های غلط شیطانی می کنید، این همان تلقین های جریان های شیطانی است، همان تزئین های شیطانی است که به وسیله جریان ها به شما تلقین می کند که مردم ذائقه دینی را از دست دادند.

ایشان ادامه داد: برادران و خواهران این همان حرف، دوگین روسی است که می گوید این پیاده روی اربعین مقدمه یک تحول در دنیاد در مقیاس جهانی است، این تحول در مقیاس جهانی را آن الکساندر دوگین که مسمان نیست نمی تواند بفهمد چیست، اما من و تو که شیعه حسین(ع) هستیم می توانیم بفهمیم که چیست، آنهایی که پیاده به اربعین می روند همان هایی هستندکه به دنبال معشوق و صاحب خود بقیه الله راه خواهند افتاد، حضرت فرمودند؛ «آنروزی که شیعیان ما با هم جمع شوند و دل هایشان پیوند بخورد امر ما نزدیک و فرا می رسد.»
منبع: alamolhoda.com
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار