طی هشت سال اخیر صورت گرفت
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزش با رویکرد توسعه ورزش همگانی و سلامت عموم مردم هزینه کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 12 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری‌نژاد از هزینه 16 میلیارد تومانی شهرداری در حوزه زیرساخت‌های ورزشی خبر داد و اظهار داشت: 16 میلیارد تومان از این رقم در حوزه زیرساخت‌های ورزشی شهرداری قزوین هزینه شده، البته این عدد به غیر از فضاهای ایجاد شده در بوستان‌هایی بوده که جدید احداث شده است.

* هزینه 3 میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای برگزاری مسابقات ورزشی

وی اضافه کرد: سه میلیارد تومان هم صرف برگزاری مسابقات ورزشی در سطح منطقه‌ای، شهری، ملی و بین‌المللی و همچنین حمایت از تیم‌ها و هیأت‌های ورزشی شهر قزوین از جمله تیم فوتبال کاسپین شده است.

* نصب 800 ست ورزشی در 63 نقطه سطح شهر قزوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در سال 88 هیچ ست ورزشی در سطح شهر قزوین وجود نداشت اما طی هشت سال اخیر 800 ست ورزشی در 63 نقطه سطح شهر قزوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نصب شده است.

* افزایش 150 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی قزوین

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال 88 شهر قزوین فقط دو مرکز ورزشی با متراژ 14 هزار متر مربع زیر نظر شهرداری داشت که اکنون این رقم به 35 مرکز ورزشی روباز و مسقف با متراژ 164 هزار متر مربع افزایش یافته که یک رشد 10 برابری داشته است.

این مسؤول زمین ورزشی بوستان ملت، خانه شطرنج بویه، مجموعه ورزشی کوثر(پیست اسکیت ملت، سالن شطرنج، سالن بدنسازی و ایروبیک، سالن ورزشی توپی و غیره)، زمین اسکیت پرستار، جاده سلامت باراجین به متراژ 30 هزار مترمربع، زمین چمن مصنوعی میلاد، باشگاه هشت بهشت، مجموعه ورزشی سپهر، مجموعه ورزشی لاله، سالن ورزشی شهید رجایی، چمن مصنوعی مصلی، مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر را از جمله فضاهای ورزشی تحت مدیریت شهرداری قزوین برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تشریح کرد: از دیگر فضاهای ورزشی تحت مدیریت شهرداری قزوین می‌توان به 38 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سطح شهر، مجموعه‌های ورزشی بوستان بانوان (زمین تنیس، والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، رینگ پیاده‌روی، سه ست ورزشی و غیره)، سالن ورزشی پردیس، مجموعه تلی‌سی‌یژ کامان و زرشک، زمین‌های ورزشی پامچال، مولوی، باغ دبیر و سالن ورزشی چوبیندر، مجموعه پیست مدرن پرش در آسمان و سورتمه مدرن در فدک، احداث 11 سوله ورزشی با مشارکت سپاه با عنوان سوله‌های صالحین اشاره کرد.

وزیری‌نژاد از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شقایق در زمینی به متراژ 18 هزار متر مربع ذکر کرد و افزود:در این مجموعه زمین چمن مصنوعی، پییست دوچرخه‌سواری، زمین چمن طبیعی، زمین اسکیت، زمین تنیس خاکی، زمین بسکتبال، زمین والیبال، سالن ایکس‌باکس، زمین دوچرخه تریال و پیست دومیدانی در این مجموعه ورزشی احداث شده است که تمام این زمین‌ها به طور استاندارد ساخته و به طور تفکیک شده محصور شده است.

وی به  احداث بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین اشاره کرد و گفت: فضاهای اجتماعی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئاتر روباز، اماکن ورزشی و فضاهای مکمل در این بوستان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: با راه‌اندازی این بوستان هر منطقه شهرداری صاحب یک بوستان بانوان می‌شود.

* ایجاد 20 ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین

وزیری‌نژاد بیان کرد: در سال 88 فقط دو ایستگاه ورزش صبحگاهی در  شهر قزوین وجود داشت که اکنون این رقم به 20 ایستگاه ورزش افزایش یافته، در حال حاضر بیش از 300 شهروند قزوینی با حضور 30 مربی از ورزش صبحگاهی این ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

* اجرای 400 برنامه ورزشی توسط شهرداری قزوین

این مسئول افزود: طی هشت سال اخیر 400 برنامه ورزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان توسط شهرداری با همکاری هیئت های ورزشی در سطح شهر قزوین اجرا شده است که می‌توان به مسابقات طناب‌کشی، مسابقه بازی‌های بومی محلی، کوهنوردی، ورزش باستانی، قوی‌ترین جوان و نوجوان قزوینی، مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان، دارات و غیره اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، شهرداری قزوین همواره از مسابقات ملی و بین‌المللی نظیر مسابقات بین‌المللی شطرنج، دوچرخه‌سواری تریال، مسابقات آفرود، برگزاری پنج دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز و مسابقات ملی همچون برگزاری پنج دوره همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات جام کشتی روز قزوین، مسابقات ملی شطرنج، مسابقات ورزش کبدی، جشنواره بازی‌های بومی-محلی حمایت کرده و در برگزاری بسیاری از مسابقات و برنامه‌های ورزشی هم  مشارکت مؤثری داشته است.

وزیری‌نژاد برگزاری دو دوره تجلیل از قهرمانان و مدل‌آوران آسیایی، جهانی و المپیک را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: سومین دوره آن 14  آذر ماه سال جاری در هفته وحدت و در آستانه میلاد با برکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) برگزار می‌شود.

* احداث 7 مجموعه ورزشی در شهر قزوین

وی ادامه داد: لاین غربی جاده سلامت از بوستان باراجین تا دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت زمین چمن مصنوعی در مینودر، راه‌اندازی سالن ورزشی خانه فرهنگ سنجیده، سالن ورزشی خانه فرهنگ ناصرآباد، چوبیندر، باغ نشاط، سالن ورزشی فرهنگسرا روبه‌روی الغدیر از جمله پروژه‌های در دست اقدام سازمان است که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان این مطلب که یکی از مأموریت‌های این سازمان توسعه ورزش‌های همگانی با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت شهروندان است،گفت: ورزش هدف نیست بلکه ابزاری برای ارتقای سطح سلامت عموم مردم است.

وزیری‌نژاد توضیح داد: با توجه به حمایت‌های شهردار ورزش‌دوست و شورای پنجم شهر قزوین برنامه ورزشی شهرداری قزوین با همین شتاب ادامه دارد و این نویدبخش روزهای بهتری برای ورزش قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار