کد خبر: ۵۲۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 13 November 2017
تابناک / اجلاس فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب یکشنبه آینده در قاهره پایتخت مصر به درخواست سعودی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، درخواست سعودی برای تشکیل این اجلاس فوق العاده در یادداشت دبیرخانه اتحادیه عرب به اطلاع کشورهای عضو این اتحادیه رسیده است.
در این یادداشت آمده است که این اجلاس بعداز مشورت با کشور جیبوتی رئیس دوره کنونی اتحادیه عر و موافقت بحرین و امارات با درخواست سعودی برگزار خواهد شد.
براساس مفاد این بیانیه، سعودی با این ادعا که' نیروهای حوثی با موشک بالستیک ساخت ایران از داخل خاک لبنان ریاض پایتخت عربستان را هدف گرفته اند' خواستار تشکیل این اجلاس فوق العاده واضطراری شده است.
سعودی در درخواست خود با اشاره به انفجار جمعه شب گذشته خط انتقال نفت در بحرین ، این انفجار را ' اقدام تروریستی' خوانده و ادعا کرده است: آنچه ایران در منطقه عربی انجام می دهد نه تنها فقط صلح و امنیت را در این منطقه بلکه جهان را تهدید می کند'.
این ادعاهای رژیم سعودی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.
ناظران معتقدند که رژیم سعودی به علت شکست توطئه ها به ویژه حمایت هایش از تروریسم تکفیری در منطقه وجهان به ویژه سوریه ، لبنان ، عراق و برای انحراف افکار عمومی از مداخله هایش در لبنان و وادار کردن ' سعد الحریری' نخست وزیر لبنان به استعفا و همچنین کودتای نرم ' محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی برای نشستن بر تخت پادشاهی با کنار زدن پدرش ' سلمان بن عبدالعزیز و برداشتن شاهزاده های مخالف از سر راهش ، ادعاهایی را علیه محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری به ویژه ایران و حزب الله لبنان مطرح می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار