در حال تکمیل...
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ 13 November 2017
‌‌زلزله 7.3 ریشتری یک‌شنبه شب استان کرمانشاه در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر مرکز و غرب‌کشور احساس شد.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

اخبار لحظه به لحظه از زمین‌لرزه شدید غرب‌کشور را در ادامه می‌خوانید:

کمبود آب بزرگترین مشکل روستاهای ازگله است

بخشدار ازگله گفت: بخش ازگله به‌عنوان کانون زلزله و پس از گذشت سه روز از این واقعه همچنان نیاز بسیاری به چادر است.

سعید جادریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ازگله، در مورد وضعیت این منطقه زلزله‌زده اظهار داشت: بیشترین مشکل مربوط به قطعی آب و برق بود که با کمک دستگاه‌ها این مشکل رفع شد اما اکنون چادر، شیرخشک و آب روستاها از بزرگترین مشکلات هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت در شهر ازگله روبه بهبودی است عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند و اکنون روستاها وضعیت تثبیت شده‌ای دارند ولی این بخش هنوز هم از نظر چادر در مضیغه و نیازمند است.

بخشدار ازگله از ساماندهی پادگانی برای اسکان زلزله‌زدگان خبرداد و گفت: برخی از 38 روستای بخش ازگله به صورت 100 درصد و برخی دیگر کمتر دچار خسارت شده‌اند و به طور طبیعی روستاهای نزدیکتر به سرپل‌ذهاب خسارت بیشتری را دیده‌اند.

زلزله کرمانشاه تاکنون 474 فوتی و 9388 مصدوم به دنبال داشت

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه تاکنون 474 فوتی و 9388 مصدوم به دنبال داشته است.

مجتبی نیک‌کردار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون 1011 مصدوم در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده‌اند و  474 فوتی و 9388 مصدوم به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه 340 نفر مصدوم به تهران، همدان والبرز اعزام شده‌اند عنوان کرد: تاکنون 39 نفر از این بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و تاکنون 1450 عمل جراحی نیز انجام شده است.


افزایش تعداد مصدومان به 9397 نفر

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور، آخرین آمار تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را 9397 نفر اعلام کرد.

کمک‌رسانی نیروهای سپاه و بسیج به مصدومین زلزله در اسلام آبادغرب

مسئول قرارگاه جواد‌الائمه سپاه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: نیروهای سپاه و بسیج خدمت‌رسانی خود را به مصدومین زلزله در اسلام‌آباد غرب از همانن ساعات اولیه وقوع زلزله آغاز کردند.

قدرت محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در یکشنبه شب 21 آبان 96 در شهرستان اسلام‌آبادغرب نیروهای سپاه و بسیج اقدام به امر کمک‌رسانی به مصدومین زلزله‌زده کردند.

مسئول قرارگاه جواد‌الائمه سپاه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: تاکنون بیش از 60 نفر از مصدومین زلزله‌زده توسط نیروها و خودروهای سپاه اسلام‌آباد غرب به بیمارستانهای کرمانشاه منتقل شدند.

تردد خودروهای سنگین به سمت قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ممنوع است/جاده گیلانغرب مسیر جایگزین

فرمانده پلیس راهور کشور گفت: تردد کامیون و خودروهای سنگین به سمت شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار تقی مهری با حضور در شهرستان سرپل‎ذهاب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خودروهایی که به سمت مرز پرویزخان و خسروی حرکت می‌کنند باید از جاده گیلانغرب تردد کنند.

فرمانده پلیس راهور کشور با بیان اینکه نیروهای پلیس راهور در مناطق زلزله‌زده حضور دارند، گفت: با استقرار تیم‌های پلیس ترافیک در سطح جاده‌ها روان است.

مهری با اشاره به اینکه محدودیتهایی برای تردد خودروهای سنگین در مناطق زلزله‌زده اعمال شده است، تردد خودروهای سنگین به غیر از خودروهای امدادی به سمت قصرشیرین و سرپل‎ذهاب ممنوع است.

وی از اجرای طرح ویژه ترافیکی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: به علت تردد خودروهای امدادی ترافیک پرحجمی در جاده‌ها وجود دارد ولی خوشبختانه گره ترافیکی در جاده‌ها وجود ندارد.

فرمانده پلیس راهور کشور بیان کرد: کنترل خودروهای شخصی و خودروهایی که کار ضروری ندارند به سمت مناطق زلزله‌زده انجام می‌شود و باید از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

مهری با اشاره به اینکه نیروهای پلیس راه و راهور جزو اولین گروه‌هایی بودند که در این مناطق حضور داشتند، اظهار کرد: نیروهای انتظامی در آماده‌باش صددرصد هستند.


تعداد مصدومین زلزله در استان کرمانشاه به 7460 نفر رسید

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: تعداد مصدومین حادثه در حال حاضر به 7460 نفر رسیده است و با همت و تلاش کادر درمان تاکنون 4313 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه 720 نفر از مصدومان زلزله غرب کشور با حال مساعد مرخص شده‌اند و 960 مصدوم در حال حاضر بستری هستند.

دولت فضاهایی را برای سکونت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس گفت: دولت فضاهایی را برای سکونت به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد.

 فرهاد تجری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه یکبار پاکباخته جنگ شد و اکنون نیز پاکباخته زلزله شد.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: این مردم محروم همواره به عنوان مرزداران وفادار انقلاب اسلامی بودند و از این حیث نیاز است که دولت فضاهایی را به صورت رایگان در اختیار مردم زلزله‌زده قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید در بلند‌مدت به بازسازی مناطق زلزله‌زده توجه خاصی کند بیان کرد: مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی سرمایه زیادی را از دست دادند و‌ اکنون نیز هستی خود را از دست داده‌اند.

تجری با بیان اینکه اکنون مشکل اصلی مناطق آسیب‌دیده زلزله شب گذشته کمبود منابع آب و‌ نانوایی‌ها​ست بیان کرد: اگر مشکل قطعی گاز شهرستان برطرف و نانوایی‌های سطح شهر فعال شود خیلی از بار روانی از روی شهروندان کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به صورت یک شهر آسیب‌زده درآمده است عنوان کرد: برق شهر سرپل‌ذهاب در قسمت محدودی از قسمتهای عمومی وصل شده و اگر اقدام جدی انجام نشود خسارت زیادی بر مردم وارد می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان مربوطه تقاضا داریم به هر نحو که شده ظرف چند ساعت آینده مشکلات را برطرف کنند بیان کرد: تعداد زیادی از احشام مردم در زیر آوار مانده و‌در صورت باقی ماندن این اجساد بوی تعفن در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: زلزله‌زدگان زیادی در روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب منازل مسکونی خود را به طور صددرصد از دست دادند و اکنون نیز با مشکل کمبود مکان برای اسکان مواجه هستند.

تجری از وزارت کشور خواست که پیگیر مشکل رانندگان آن سوی مرز پرویزخان باشد.


سرلشکر رضایی: برآورد اعتبار 1000 میلیارد تومانی برای بازسازی منازل زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و‌ بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان باید تخصیص یابد.

 سرلشکر محسن رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه، با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده مناطق محروم استان کرمانشاه را دارد اظهار داشت: این حادثه که خسارت جانی قابل توجهی داشته​ بیشتر موجب آوارگی و‌ سرگردانی مردم شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خسارت زیادی به منازل و شغل مردم این مناطق وارد شده است که همت جدی مسئولان را برای رفع مشکلات می‌طلبد و باید برای رفع بحران فکر جدی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آمار تخریب 30هزار واحد مسکونی را به ما داده‌اند گفت: برخی از این منازل مسکونی 100 درصد تخریب شده و اگر برای بازسازی هر خانه‌ای 30میلیون تومان در نظر بگیریم بیش از 1000 میلیارد تومان به‌منظور تعمیرات و‌ بازسازی منازل اعتبار نیاز است.

رضایی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار یک تصمیم‌گیری ملی نیاز دارد بیان کرد: بخشی از این اعتبار باید از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود و در صورتی که گزارش جامعی به دفتر مقام معظم رهبری داده شود ما هم​ کمک خوبی به این استان خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه منطقه‌ای است که در طول دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی را متحمل شده است عنوان کرد: باید یک بسیج ملی در سراسر کشور به وجود آید. باید رونق واحدهای دامداری و کشاورزی منطقه از بین نرود و خوشبختانه تونل‌های آبی استان کرمانشاه که میلیاردها تومان هزینه برای آن صرف شده فرصت مناسبی را می‌تواند برای توسعه منطقه‌ای استان فراهم کند.

تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 7730نفر رسید.

تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 435 نفر رسید

 

تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 395 نفر رسید

 تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 395 نفر رسید.

دعوت از تمامی دارندگان گروه خونی O-

سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونیO - (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سردار اشتری: اهتمام ناجا در ارائه خدمات به نقاط زلزله‌زده کرمانشاه

فرمانده ناجا گفت: ناجا تمام تلاش خود را در ارائه خدمت به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به کار می‌گیرد.

 سردار حسین اشتری امروز در جمع خبرنگاران در سرپل‌ذهاب ضمن تسلیت جان باختن و مجروحیت جمعی از مردم استان کرمانشاه در زلزله شب گذشته اظهار داشت: نیروی انتظامی از ساعت اولیه وقوع این زمین لرزه در نقاط حادثه‌دیده مستقر شد.

وی افزود: برقراری نظم و امنیت و همچنین روان سازی جریان ترافیک در محورهای مواصلاتی نقاط زلزله زده به عنوان اولویت مهم پلیس در دستور کار همکاران قرار گرفت.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه از شب گذشته نیروهای کمکی ناجا به کرمانشاه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، نیروی انتظامی از ظرفیت و توان خود در حوزه‌های بهداری، هواناجا و دیگر امکانات لازم استفاده کرد تا بتواند گوشه‌ای از آلام مردم حادثه دیده را بکاهد.

سردار اشتری امروز به همراه تعدادی از روسای پلیس‌های تخصصی پس از ورود به کرمانشاه عازم سرپل‌ذهاب شد تا از نزدیک در جریان روند امداد‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه قرار گیرد.



تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 372 نفر رسید

تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 348 نفر رسید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد جان باختگان زلزله به 328 نفر رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 328 نفر رسید.

هنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 10،  جوان رود 3، دلاهو 14، سرپل ذهاب 236، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 کهدر مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد جان باختگان زلزله به 328 نفر رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 328 نفر رسید.

 بهنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 10،  جوان رود 3، دلاهو 14، سرپل ذهاب 236، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 کهدر مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

 به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد جان باختگان زلزله به 328 نفر رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 328 نفر رسید.

 بهنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 10،  جوان رود 3، دلاهو 14، سرپل ذهاب 236، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 کهدر مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

وزیر کشور به استان کرمانشاه سفر می‌کند

وزیر کشور برای بازدید میدانی از وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ظهر امروز به این استان سفر می‌کند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت برای بازدید میدانی از وضعیت مناطق زلزله‌زده  کرمانشاه ظهر امروز به این استان سفر می‌کند.

بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل‌ذهاب برپا شده است و به مصدومان حادثه زلزله خدمات درمانی ارائه می‌کند و تاکنون نیز 250 نیروی امدادی در شهر سرپل‌ذهاب برای امدادرسانی حاضر شده‌اند.

براساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل‌ذهاب نیز 7 هزار تخته چادر در این شهرستان مستقر خواهد شد و تا ظهر امروز نیز بسته‌های غذایی و آب از طریق استانهای مجاور به این منطقه ارسال می‌شود.

امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات به پایان برسد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات در شهر سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده به پایان برسد.

، اسماعیل نجار در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت تعدادی از هم‌وطنان اظهار داشت: از بدو شروع حادثه تمام مسئولان کشوری و استانی برای امدادرسانی بسیج شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه امکانات از صبح امروز بیش از شب گذشته در مناطق زلزله‌زده مستقر شده است بیان کرد: اکنون در حال تخلیه مجروحان هستیم و امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به پایان برسد.

نجار در مورد مشکلات موجود در مناطق زلزله‌زده و سرپل‌ذهاب گفت: در بحث اسکان موقت توزیع چادر انجام شده است ولی هنوز کافی نیست و همچنان به توزیع آب آشامیدنی نیاز داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به قطعی آب و برق در برخی از مناطق زلزله‌زده افزود: وزارت نیرو پیگیر قطعی آب و برق است و تا عصر امروز مشکل آب و برق در سرپل‌ذهاب برطرف خواهد شد.

زلزله آسیبی به تاسیسات پالایشگاه کرمانشاه وارد نکرد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته استان کرمانشاه هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاه نفت این شهر وارد نکرد.

ابراهیم باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به محض وقوع زلزله دیشب، تمام تیم های امدادی و عملیاتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند و تمامی سیستم ها و تاسیسات پالایشگاه را چک کردند که خوشبختانه هیچ گونه گزارشی دال بر وارد شدن خسارت نداشتیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در مورد تامین بنزین و دیگر سوخت های مورد نیاز مصرفی مردم استان کرمانشاه گفت: ما هیچ مشکلی برای تامین بنزین و دیگر سوختهای مورد نیاز مردم استان کرمانشاه نداریم و همچون گذشته این تولیدات انجام می شود.

باقری از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کرده و از مراجعه بی مورد و غیرضروری به جایگاه های سوخت رسانی اجتناب کنند.


پیش‌بینی استاندار کرمانشاه از  افزایش تلفات زلزله غرب کشور به 300 نفر

استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با رئیس جمهور گفت: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد.

هوشنگ بازوند در تماس تلفنی با حسن روحانی اظهار داشت: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد.

وی افزود: بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده است.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه: تاکنون 211 نفر براثر زلزله جان باخته‌اند

رضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه افزود: تاکنون 211 نفر براثر زلزله ازگله  جان باخته‌اند و 2504 نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به 207 نفر رسید

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 207 تن رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 142، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 207 تن می‌رسد.

3 تیم فوریت‌های پزشکی همدان به کرمانشاه اعزام شدند

مدیریت بحران حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه سه تیم فوریت های پزشکی برای کمک به نیروهای‌های استان کرمانشاه به این استان اعزام شدند، گفت: بیمارستان‌های همدان آماده خدمت رسانی به مصدومان و مجروحان زلزله کرمانشاه هستند.

حبیب معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: پس از زلزله 7.2 مرز بین عراق و ایران که قسمت های وسیعی از کشور را به لرزه در آورد و خساراتی به استان کرمانشاه وارد کرده است، اظهار داشت:در استان همدان هیچگونه تماس با مراکز اورژانس انجام نشده و همدان شاهد خسارات نبوده است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها، اورژانس و نیروهای امدادی استان همدان به عنوان پشتیبان کرمانشاه، افزود:بیمارستان‌های و نیروهای امدادی استان در حال آماده باش کامل برایی کمک رسانی در صورت نیاز هستند.

معصومی با تأکید بر اینکه سه تیم فوریت‌های پزشکی استان به کرمانشاه اعزام شده اند، تصریح کرد:این سه تیم در قالب 7 نفر نیروی انسانی، یک اتوبوس و دو آمبولانس با ظرفیت پذیرش دو مصدوم است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در خصوص درخواست کرمانشاه برای اعزام پزشک به این استان ابراز کرد:6 پزشک برای کم رسانی در اقدامات درمانی به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه احتمال اعزام مصدومان از استان کرمانشاه به بیمارستان‌های استان وجود دارد، تأکید کرد:بیمارستان‌های های استان در حال حاضر بیماران عادی را پذیرش نمی کنند تا در صورت نیاز بتوانن مصدومان و مجروحان زلزله از استان کرمانشاه را بپذیرند.


برپایی 2 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.

وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.

جان‌باختن بیش از 155 نفر و زخمی‌شدن 1500 نفر در 3 شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار