قیمت هر اونس طلا امروز با ۳ دلار و ۴۷ سنت، معادل ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۲۷۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.
کد خبر: ۵۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 13 November 2017
به گزارش تابناک : قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت، اما به دلیل تقویت ارزش دلار و احتمال در راه بودن چند نوبت افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری و سال 2018، همچنان در نزدیکی رقم های پایین ثبت شده در جلسه قبل باقی ماند.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار و 47 سنت، معادل 0.27 درصد افزایش به 1278 دلار و 54 سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه با افتی 0.7 درصدی بیشترین کاهش قیمت یک روزه از 26 اکتبر تاکنون را تجربه کرد، اما درمجموع معاملات هفته گذشته رشدی نیم درصدی داشت. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه دسامبر 4 دلار افزایش داشت و به 1278 دلار و 20 سنت رسید.
 
در حالی که میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا رشد داشته و ارزش پوند با کاهش روبرو شده است، ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهان با افزایش مواجه بود. هم اکنون تمرکز اصلی سرمایه گذاران بر روی این مسئله است که جزئیات طرح اصلاح ساختار مالیاتی آمریکا چه خواهد بود و این طرح چه زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
یک مقام فدرال رزرو آمریکا گفته، به رغم رویکرد محتاطانه ناشی از پایین بودن نرخ تورم، انتظار دارد ماه آینده نرخ بهره افزایش یابد، زیرا بانک مرکزی آمریکا باید خود را برای هر گونه شوک اقتصادی احتمالی ای در آینده آماده کند.
 
تقاضا برای طلای فیزیکی در آسیا در هفته گذشته همچنان ضعیف بود زیرا به رغم آغاز فصل مراسم های عروسی در هند، قیمت های بالای طلا مانع از رونق گرفتن خریدها شده است.
 
 
 
 
 
منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار