دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر در استان بوشهر گفت: تا پایان برنامه ششم میزان آسیب اعتیاد در این استان باید ۲۵ درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۵۲۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 14 November 2017
ارسطو ترکمان منش ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر استان بوشهر اظهار داشت: نخستین مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر بوشهر، ویژه کارتن خواب و بی‌خانمان و از مصوبه‌های جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر است.

وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر از نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد یاد شده معتادانی که  نسبت به ترک اعتیاد خودداری می‌کنند توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و به این مرکز برای درمان تحویل می‌شوند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه مدت زمان نگهداری معتادان در این مرکز تا یک سال است افزود: آزادی این بیماران منوط به دستور قضایی و اظهار نظر پزشک مرکز مبنی برسلامت آنان و ترک اعتیاد است.

وی، آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی شغلی را از دیگر مزیت‌های مرکز ترک اعتیاد دانست و تصریح کرد: معتادان در مرکز ترک اعتیاد با حضور در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی می‌شوند تا زمینه اشتغال آنان پس از بهبودی فراهم شود.

ترکمان منش با بیان اینکه هزینه بستری معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد توسط سازمان‌های ذیربط تامین می‌شود گفت: هزینه بیماران معتاد متجاهر و بی بضاعت که در این مرکز بستری می‌شوند توسط دستگاههای دولتی شامل بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در تفاهم نامه‌ای تامین می‌شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به فعالیت 12 مرکز فعال ترک اعتیاد در استان بوشهر خاطر نشان کرد: نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر استان بوشهر دارای 70  تخت بستری است که در آینده توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر معتادان متجاهر استان بوشهر در مراکز صنعتی نفت و گاز جنوب استان هستند افزود: بیشتر این افراد غیر بومی جویای کار و یا به عنوان کارگر شاغل در مراکز صنعتی هستند که با راه اندازی نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر استان بوشهر این معتادان برای ترک اعتیاد به این مرکز معرفی شوند.

ترکمان‌منش با اشاره به راه اندازی مراکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر در شهر چغادک و دیر بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه میزان آسیب اعتیاد باید 25درصد کاهش یابد.

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان گفت: اداره کل بهزیستی استان بوشهر باید نیازسنجی اولیه‌ای انجام دهد که با تکمیل بررسی درصورت نیاز تا پایان سال مرکز ترک اعتیاد بانوان راه‌اندازی می‌شود.

وی از پذیرش  14هزار و 506 نفر  معتاد در مراکز درمان ترک اعتیاد استان بوشهر خبرداد و افزود: از این تعداد 2هزار و 854 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش و مابقی در مراکز سرپایی، دی. آی. سی و کنگره 60 پذیرفته شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار