مدیرعامل اتحادیه نانوایی های سنتی کشور با بیان اینکه نانوایی ها از سه سال گذشته تا کنون نرخ جدیدی دریافت نکرده اند گفت:نرخ جدید نان از اول آذرماه سالجاری اعلام می شود.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 14 November 2017
به گزارش تابناک : قاسم زراعت کار شامگاه دوشنبه درمراسم بزرگداشت 'روز ملی نان' و تجلیل از نانوایان برتر کشور دراصفهان افزود: نبود نرخ گذاری نان موجب اعتراض نانوایان در سراسر کشور شده است زیرا براین باورند که نرخ فعلی نان کفاف هزینه های تولید از جمله هزینه های تامین آرد، انرژی، آب، برق ، دستمزد کارگری و حق بیمه را نمی دهد.
وی ادامه داد: ما هر ساله با افزایش نرخ تورم مواجه هستیم بنابراین باید تورم در قیمت نان نیز لحاظ شود که تاکنون عملیاتی نشده است.
زراعت کار همچنین گفت: در حالی که بیش از 20 هزار نانوایی مازاد در کشور وجود دارد ؛بخشنامه ای برای ایجاد 12 هزار نانوایی جدید از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.
وی افزود: افزایش تعداد نانوایی ها منجر به اعتراض برخی واحدهای تولیدی نان شده است در حالی که 72هزار واحد نانوایی سنتی 95 درصد نان کشور را تامین می کنند.
مراسم بزرگداشت 'روز ملی نان' و تجلیل از نانوایان برتر کشور 22 آبان به میزبانی اصفهان و در محل سالن دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.
این مراسم با هدف معرفی جدیدترین پژوهش ها در حوزه آرد و نان، بررسی روش های جدید و آموزش بهینه سازی چرخه تولید این ماده غذایی پرمصرف برگزار شد.
سخنرانی پژوهشگران و استادان حوزه آرد و نان، برگزاری نمایشگاه عکس با این موضوع و تجلیل از بیش از 20 نانوای برتر از 27 استان کشور از دیگر بخش های این مراسم بود.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار