مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: در روزهای پایانی ماه صفر به دلیل افزایش تقاضای سفر، زمان خدمت رسانی خطوط یک و 2 این ناوگان افزایش می یابد.
کد خبر: ۵۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 14 November 2017
به گزارش تابناک : قاسم طاهری روز سه شنبه با اشاره به ازدحام جمعیت در کلانشهر مشهد و لزوم تسهیل در جابه جایی زائران و مسافران در این ایام، بیان کرد : سرویس ‌دهی خط یک قطار شهری مشهد در روزهای تعطیل از ساعت 7 تا 22 و در روزهای عادی از ساعت 7 تا 22 و سرویس دهی مرحله نخست خط دوم نیز از روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 6 تا 13 انجام می شود . 
وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه 25 آبان سرویس دهی این خطوط از ساعت 6 تا 23 و روز جمعه 26 آبان ماه از ساعت 6 تا 22:30 صورت خواهد گرفت. 
طاهری ادامه داد: همچنین روز شنبه 27 آبان ماه سرویس دهی این خط از ساعت 6 تا 23 و روز یکشنبه 28 آبان از ساعت 6 تا 22 انجام خواهد شد. 
وی افزود: برای تامین ایمنی عزاداران در این ایام ورود ادوات عزاداری نظیر طبل، علم و سایر تجهیزات به داخل ایستگاههای مترو و قطار ممنوع است. 
بر اساس پیش بینی ها مشهد مقدس در ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر پذیرای حدود چهار میلیون زائر خواهد بود. 
در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسیده و به طور میانگین روزانه 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند. 
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد. 
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر از خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت. 
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است. 
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی است. 









منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار