کد خبر: ۵۲۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 14 November 2017
به گزارش تابناک،رسانه ملی بعنوان اصلی ترین و رسمی ترین و قابل اعتمادترین رسانه هواره نقش مهمی در اطلاع رسانی های دقیق و به موقع داشته است. در طول دفاع مقدس و در حوادث طبیعی نیز به وظیفه خود به نحوه مطلوبی عمل کرده است.در جریان حادثه نه چندان مهم پلاسکو در قیاس با  یک حادثه طبیعی همه شاهد آوار برداری لحظه به لحظه بصورت  زنده بودیم. دهها خبرنگار شب و روز حادثه را پوشش دادند و باعث شدند همه مردم برای جانفدایان آتش نشان اشک بریزند.

اما:در منطقه غرب در محرومترین بخشهای استان کرمانشاه و در دورترین روستاهای شهرستان ثلاث شاهد زلزله ای مرگبار بودیم که تنها ایمان و اعتقاد مردم به دادشان رسید و خداوند بزرگ را از این بابت شاکریم.ارتفاعات شاخ شمیران و بمو و بازی دراز در فاصله شیخ صالح و ازگله  باز شاهد درد و رنج مردمی بودند که بیش از هشت سال در جریان دفاع مقدس خانه خراب و آواره شدند و در سنگر دفاع از این سرزمین هم مال دادند و  هم جان.نوار مرزی کشور با عراق لرزید و دامنه این لرزه ترک به جان همه آپارتمانهای شهر کرمانشاه انداخت و دامنه لرزش هم تا صدا و سیما در شمال تهران رسید.

اما گویا مسئول محترم صدا و سیما به اندازه کافی خبرنگار نداشت تا به موقع اعزام نماید و شاهد بودیم تا صبح روز بعد, با ۱۰ ساعت تاخیر , از زلزله هیچ تصویر زنده ای برای خبررسانی موجود نبود و تنها کارکنان صدا و سیمای کرمانشاه و شبکه خبر, اخبار جسته و گریخته ای با استناد به گزارش مسئولینی که بعضا هنوز در تهران بودند منتشر ساختند. و قطع همه سیستم های مخابراتی و برق حتی در شهر کرمانشاه هم فرصت را از دوربین بدستان فضای مجازی هم گرفته بود تا اینبار در امر خداپسندانه ای عکسی از وخامت اوضاع ارسال نمایند.

 البته بنده خود از طریق رادیو شاهد ناراحتی و بسیج شدن همه کارکنان صدا و سیمای کرمانشاه بودم ولی دامنه فعالیت آنها به جهت بیرون ریختن مردم در شهر کرمانشاه تا مدتها به مردم شهر و شلوغی پمپ بنزینها و بیمارستان طالقانی پرداخته و هیچکس تصویر و حتی تصوری از فاجعه رخداده در دشت ذهاب و ازگله و … نداشت. تا مدتها خبرها حاکی از وجود کانون زمین لرزه  در خارج از مرز خبر می داد و کسی فکر نمی کرد دامنه کوه بمو اینبار کانون زلزله ای سخت و شدید و کم عمق بوده باشد.

جناب رئیس محترم صدا و سیما آقای عسکری شما در قبال همه تاخیرات حاصل شده در عدم امداد رسانی به موقع در تامین آب و نان و بویژه چادر مسئول هستید. تا آن اندازه مسئول هستید که عزای عمومی سه روزه در کرمانشاه را نشندید و به پخش برنامه های عادی خود و تبلیغ کفش تن تاکی پرداختید که در فاصله یک هفته ده هزارتومان بر قیمت کفشاهایش افزود. تا آنجا مسئولید دهها روستا و صدها خانوار شب های سوزناک پاییزی را در فضای آزاد به امید آفتاب فردا سپری کردند. تنها خبرنگار اعزامی شما در روز بعد در زمین بازی سرپل مستقر و رفت و آمد مسئولین را گزارشگر بود.

کاش خبرنگارانی را که برای انعکاس اخبار مختلف گروه گروه گسیل می فرمایی حداقل بعد از ۴۸ ساعت از زلزله, به منطقهای وسیع  از روستای محروم و دور افتاده «دولی دره» تا شهر قصر شیرین عادلانه، اعزام نمایی تا میزان تخریب و آلام مردم را منعکس سازند و مبادا روند بازسازی مناطق زلزله زده در غفلت افکار عمومی به نحوی باشد که باز کرمانشاه شاهد موج مهاجران ناخواسته گردد.

تنها دلخوشی ما نسبت به صدا و سیما  دلتنگی های جناب خیابانی پیش از گزارش مسابقه تیم ملی بود . این اشک را ارج می نهیم , چون خود صداقت و مظلومیت منطقه را حضورا دیده است.خدا را شاکریم که با توجه به شدت زلزله دامنه بحران به نوار مرزی محدود شد تا بیش از این مدیریت بحران کشور و صدا و سیما در رنج نیفتند!

جناب عسکری گلایه ما از آن بابت است که شما موتور محرکه دستگاههای امداد رسان و همراه سازنده افکار عمومی و بسیج امکانات مردمی و دولتی هستید….


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار