معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس خبر داد:
امسال ۹ هزار دعوت‌نامه کتبی برای منازلی که در مجاورت مسیرهای پیاده‌روی هستند ارسال کردیم که از همین رهگذر 173 مکان اعم از منازل شخصی، حسینیه‌ها، مساجد و مراکز درمانی، آمادگی خود را در حوزه پذیرایی از زائران اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 15 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس از ارسال فراخوان به بیش از 85 هزار خادم افتخاری حریم رضوی که در سامانه جهاد خدمت ثبت‌نام کرده‌اند، برای کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

 هادی بختیاری در نشست خبری مشترکی که با حضور قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به منظور اعلام برنامه‌های این مجموعه در دهه آخر صفر برگزار شد، با تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در خصوص خدمات‌رسانی به زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا(ع) صورت پذیرفته، اجرای طرح «جهاد خدمت» است که باعث مشارکت خیل عظیم شهروندان و مجاوران بارگاه منور رضوی شده است.

وی از ثبت‌نام بیش از 85 هزار نفر در سامانه «جهاد خدمت» تاکنون خبر داد و گفت: ظرفیت بیش از ٤١ هزار نفر اسکان مردمی نیز مهیای پذیرایی از زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه ظرفیت ٣٥٠٠ نفر اسکان اضطراری نیز برای بهره‌برداری در شرایط بحران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده بیش از 30 خدمت تعریف شده است.

وی همچنین از ثبت‌نام بیش از 2700 از خارج مشهد برای خدمت افتخاری خبر داد و یادآور شد: همچنین تاکنون 428 جلسه برای پذیرایی هرچه شایسته‌تر از میهمانان شهر امام رضا(ع) در دهه آخر صفر برگزار شده است.

بختیاری با بیان اینکه اکنون مردم به این مسئله ورود کرده‌اند و امیدواریم با کمک رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی، بتوانیم موفق عمل نموده و رویداد خوبی را ثبت کنیم، تصریح کرد: امسال ۹ هزار دعوت‌نامه کتبی برای منازلی که در مجاورت مسیرهای پیاده‌روی هستند ارسال کردیم که از همین رهگذر 173 مکان اعم از منازل شخصی، حسینیه‌ها، مساجد و مراکز درمانی، آمادگی خود را در حوزه پذیرایی از زائران اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خدمات داوطلبانه از ۲۸ شهریور سال جاری با ۵ کارگروه برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی، اجرایی، پشتیبانی و ارزیابی در مناطق ۱۳ گانه شهرداری آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ ایستگاه خدماتی فعالیت داشتند که امسال با حضور گروه‌های مردمی به ۳۰ ایستگاه رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس خاطرنشان کرد: همچنین در ۲ هفته گذشته ۹ دوره آموزشی برای خادمان افتخاری در مناطق ۱۳ گانه برگزار شده است و امسال ۳ هزار نفر از شهروندان برای نظافت مبادی ورودی و ایستگاه‌های استقبال اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به نیازی که در حوزه حمل و نقل به ویژه در روز پایانی دهه آخر صفر برای برگشت زائران احساس می شود، یادآور شد: به همین منظور تاکنون بیش از 800 خودروی شخصی برای جابجایی زائران اعلام آمادگی و حضور کرده‌اند.

بختیاری همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد متناسب با ایام شهادت حضرت رضا(ع) در تمامی فرهنگسراهای شهرداری مشهد بیان کرد: تهیه 30 هزار عروسک آهو تحت عنوان طرحی به نام «آهوانه» و اهدای این اقلام به کودکان زائران پیاده در مبادی ورودی شهر، برپایی برنامه نقالی «امربن جناده» از نوجوانان حماسه‌ساز واقعه کربلا و همچنین اجرای برنامه اربعین با شهدا در زمره مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

وی 63 درصد ثبت‌نامی‌های در طرح «جهاد خدمت» را به صورت هوشمند ذکر کرد و افزود: در روز پایانی ماه صفر نیز طرح نذر سفره آفتاب با مشارکت هیئات مذهبی در راستای طبخ و توزیع غذای نذری بین زائران اجرایی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار