سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس تخلفات دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین حسینی را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 16 November 2017
به گزارش تابناک : سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: خارج از بحث‌‌هایی که مربوط به ستاد اربعین است، باید وزارت امور خارجه نیز نسبت به برخی مسائل در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی پاسخگو باشد.
 
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید نسبت به تخلفاتی که در سفارت عراق در ارائه ویزا از طریق واسطه‌ها رخ داده، پاسخگو باشد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که برخی افراد مشکلاتی را برای ستاد اربعین در برگزاری مراسم ایجاد کردند و این ستاد را به نوعی دچار چالش کردند.
 
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس اضافه کرد:  ما در مراسم اربعین شاهد این بودیم که بخش قابل‌ توجهی از افرادی که در آنجا مرحوم شده و یا دچار تصادف و آسیب شدند فاقد پوشش‌های بیمه‌‌ای بوده‌اند.
 
حسینی‌شاهرودی‌ تصریح کرد: طبق برآوردهای ما، دو سوم افرادی که به مراسم پیاده‌روی اربعین مشرف شده‌اند، فاقد پوشش‌های بیمه‌ای بوده‌اند که ما نقدهایی نسبت به آن داریم و وزارت خارجه و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند..
 
وی با طرح این سؤال که علی‌رغم سخت‌گیری‌های لازم برای تهیه بیمه‌نامه برای زائران اربعین حسینی چه اتفاقی افتاده که دو سوم جمعیت خارج از مسیر اصلی که دولت تعیین کرده بود، سفر کرده‌اند؟ افزود: این نکته درست است که سفرشان قانونی بوده، اما خارج از مسیر ستاد اربعین بوده و تبعات سوئی هم متوجه هموطنان ما شده است.
 
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با همه حوزه‌‌های مربوطه برگزاری اربعین در هفته آینده خواهیم داشت، موضوعات و اشکالات برگزای این مراسم را  بررسی خواهیم کرد که از جمله این وزارتخانه‌ها، وزارت امور خارجه است.
 
 
 
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار