هم اندیشی اعضای بسیج رسانه بابلسر و اصحاب رسانه با مدیر فرهنگی این شهرستان گردشگرپذیر برپا تا زمینه ساز ایجاد شهر کتاب بزرگ استان در بابلسر شود.
کد خبر: ۵۲۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 16 November 2017
به گزارش تابناک : رسانه‌ها و فعالان رسانه ای همواره به عنوان تلاشگران خط مقدم عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در تکاپو و تلاش برای آگاهی‌رسانی و اعتلای سطح اخبار و آگاهی مردمان هر منطقه به شمار می آیند.

بی تردید ارتقای سطح دانش و معلومات عمومی و تخصصی این قشر تلاشگر و کوشا نقش مهمی در ارتقای دانش عمومی جامعه دارد و در این بین یکی از کارسازترین روش‌ها برای تحقق این مهم پیوند عمیق و ناگسستنی میان اصحاب رسانه و مطبوعات با کتاب و کتابخوانی است.

مراجعات پی در پی ارباب رجوع به ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی و دولتی این میل و اشتیاق را در مدیران دستگاه‌های مربوطه دوچندان می‌کند تا در رویارویی با اصحاب رسانه یک وجه تمایز و تفاوت ملموسی را احساس کنند که این مهم از طریق ارتقای سطح دانش و معلومات اصحاب رسانه محقق می‌شود.

در حقیقت آنچه که می‌تواند به عنوان یک نیروی جاذب در رویارویی اصحاب رسانه با سایر افراد جامعه اعم از خواص و عوام کارساز باشد همان بالا بودن سطح معلومات و سواد رسانه ای این قشر پر تلاش بوده و هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی جهت پیوند عمیق میان رسانه و کتاب است.

اتفاقی که برای نخستین بار در بابلسر رقم خورد تا با برگزاری نخستین نشست میان اعضای بسیج رسانه و خبرنگاران شهرستان با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه‌های عمومی بابلسر بستری برای پیوند میان کتاب و رسانه ایجاد و در نتیجه ارتقای سطح دانش فعالان این حوزه و افزایش دانش عمومی جامعه را به همراه داشته باشد.

مجید نیکو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر در این نشست با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در تمام سطوح جامعه ترویج شود، اظهار داشت: وظیفه ما اهالی فرهنگ، افزایش سرانه مطالعه در بین مردم و خانواده بوده و مسئولان کتابخانه‌ها باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرند تا خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را از سنین کودکی به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

ایجاد کتاب شهر بزرگ استان در بابلسر

وی با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی هنری، وجود کتابخانه بهنمیر، هادی شهر و دو کتابخانه در بابلسر، تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود جهت راه اندازی یک کتابخانه غنی در شهرستان استفاده شود تا دانشجویان برای دریافت منابع خود به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته کتاب در سطح شهرستان، گفت: تشکیل انجمن کتابخانه‌ها، برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی برای نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با پژوهشگران، معرفی نخبگان علمی به شورای فرهنگ عمومی استان و کشور از جمله برنامه‌های اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر در هفته کتاب و کتابخوانی است.

نیکو خاطرنشان کرد: به مناسبت این هفته بزرگ‌ترین شهر کتاب مازندران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در خیابان پاسداران بابلسر افتتاح می‌شود.

عضویت رایگان اصحاب رسانه در کتابخانه‌ها

هومن رمضانیان، مسئول کانون بسیج رسانه بابلسر نیز در این نشست با اشاره به اینکه ارتقای سواد و معلومات عمومی و تخصصی اصحاب رسانه و خبرنگاران سبب ارتقای دانش و معلومات عمومی مردم می‌شود، اظهار داشت: تمام تلاش ما ایجاد شرایط مناسب جهت دسترسی آسان اصحاب رسانه شهرستان به کتاب های عمومی و تخصصی است.

وی خواستار تسهیل در ارتباط خبرنگاران با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان شد و افزود: کتابخانه یک مرکز عمومی با برخورداری از گنجینه عظیم دانش بوده و تسهیل در ایجاد ارتباط اصحاب رسانه و خبرنگاران با این نهاد سبب حضور پر رنگ تر این قشر در کتابخانه‌ها و افزایش سرانه کتابخوانی در کشور می‌شود.

مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان بابلسر با بیان اینکه برخورداری اصحاب رسانه و خبرنگاران از معلومات عمومی و تخصصی سبب ایجاد جاذبه در رویارویی با مدیران دستگاه‌های مختلف می‌شود، خواستار ایجاد شرایط مناسب جهت عضویت رایگان اصحاب رسانه و خبرنگاران در کتابخانه‌ها شد و تصریح کرد: عدم برخورداری از دانش و معلومات عمومی و تخصصی سبب انعکاس کم محتوا و نامفهوم مشکلات و معضلات جامعه توسط خبرنگاران می‌شود.

عضویت رایگان خبرنگاران بابلسری در کتابخانه عمومی شهرستان

ندا داننده، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بابلسر نیز در این نشست، گفت: خانواده‌ها، مسئوللن، آموزش و پرورش، کتابدار و رسانه‌ها نقش مهمی در جذب آحاد مختلف اجتماع به کتاب و کتابخوانی دارند.

وی افزود: میزان سرانه مطالعه در بابلسر خوب بوده و همگان باید تلاش کنند تا این سرانه افزایش یابد و این امر مهم فقط و فقط با کمک و حمایت مردم و اصحاب رسانه محقق می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بابلسر با قدردانی از کانون بسیج رسانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برای برگزاری این نشست، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم جهت عضویت افتخاری و رایگان اصحاب رسانه و خبرنگاران بابلسر در کتابخانه‌های عمومی بابلسر وجود دارد و افرادی که در طول هفته کتاب و کتابخوانی از طرف کانون بسیج رسانه شهرستان به کتابخانه معرفی شوند می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه و از کتاب‌ها و امکانات آن بهره‌مند شوند.

داننده تصریح کرد: خوشبختانه مردم بابلسر مردمانی فرهیخته و با فرهنگ هستند که با توجه به جمعیت شناور در شهرستان، خیران قابل توجه ای وجود دارند که به کتابخانه بابلسر کتاب اهدا می‌کنند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار