معاون بنیاد شهید امورایثارگران کشور از کشته شدن تعدادی از خانواده‌های ایثارگراستان کرمانشاه در زلزله اخیرخبر داد و گفت: بزودی بنیاد شهید نسبت به مرمت مساکن آنها اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 16 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، سید منصور میرمرادی امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل بنیاد شهید استان کرمانشاه با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه تعداد ۴ نفر از خانواده های ایثار گر کشته شدند.

وی بیان داشت: در این حادثه یک همسر شهید، یکی از والدین شهدا و ۲ جانباز جان خود را از دست دادند.

میرمرادی خاطر نشان کرد: در ابتدا اسکان و رسیدگی به معیشت این عزیران در دستور کار قرار گرفت و خلاء های موجود را حل و فصل کردیم.

معاون توسعه و مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین ابراز داشت: با وجود اینکه این بنیاد در پی اسکان موقت خانواده های شهید در مرکز استان بود اما آن عزیزان حاضر نشدند همشهریان خود را ترک کنند و دوست داشتند در همان منطقه بمانند.

وی گفت: خوشبختانه هنوز فرهنگ ایثارگری در بین مردم کشور زنده است و همه کمک های خود را از سراسر کشور به این مناطق روانه کردند اما کمی در نحوه توزیع با عدم تدبیر لازم مواجه شدیم که سبب شد بی نظمی هایی در ابتدا ایجاد شود که امیدواریم این امر سامان پیدا کند.

وی با اشاره به تلاشهای چشمگیر نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه تصریح کرد: باید به روستاهای صعب العبور توجه بیشتری شود و رسیدگی به امورات روستاییان اولویت اول این بنیاد است.

برآرود خسارت ایثارگران حادثه دیده ظرف ۲۰ روز

میرمرادی ادامه داد: ظرف مدت ۲۰ روز تا یک ماه آینده ارزیابی از خسارات خانواده شهدا و ایثارگران برآورد خواهد شد و از محل بیمه حوادث غیر مترقبه جهت کمک اقدام می کنیم.

وی یادآور شد: در بازرسی بعمل آمده از ۳۷ روستای آسیب دیده در برخی مناطق مشاهده کردیم که مزار شهدا با ریزش صخره دچار آسیب شده اند که در زمینه مرمت آنها نیز اقدام خواهیم کرد.

به گفته این مسئول حفظ نظام و ارزشهای انقلاب در هر برهه ای از زمان از اوجب واجبات است و باید در هر شرایطی آرمانها و ارزشها را حفظ کنیم.

میرمرادی اظهار داشت: در مجموع ۱۵ هزار جامعه ایثار گر در شهرستانهای سرپلذهاب، ثلاث، قصرشیرین و دالاهو پراکنده هستند که بیش از ۷۰ درصد خانه های آنها به طور کلی تخریب شده است.

معاون توسعه و مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: بنیاد شهید کشور این قول را می دهد که تا زمان ساخته شدن منازل آنهادر کنارشان باشد و با تمام وجود تلاش خواهند کرد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی بنیاد شهید کشور تا کنون ۲کامیون اقلام معیشتی وارد مناطق زلزله زده شده و حدود ۱۰ کامیون دیگر تا ساعاتی دیگر وارد استان می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار