امام جمعه ملایر گفت: امروز در کنار همه تهدیدها و تحریم ها، دشمن به دنبال توطئه جدید در منطقه است که باید بیشتر از گذشته مراقبت تفرقه افکنی های آنان در منطقه باشیم.
کد خبر: ۵۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 17 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: نسل جوان انقلاب و بسیجی ایران توانستند بساط داعش و دست نشاندگان آنان را از این منطقه برچینند و همچنان توطئه آنان علیه ایران ادامه دارد.
وی با بیان اینکه جوانان بسیجی در هر عصری توطئه های دشمنان علیه ایران را خنثی کرده اند، به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و افزود: این حاصل تفکر و روحیه بسیجی است که اگر در جهان طنین افکن شود، هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل تفکر بسیجی قد علم کند.
حجت الاسلام برقراری اظهار کرد: ایران از جهت های مختلف برای کشورهای منطقه الگو است و آنها از ایران کمک می خواهند.
وی با اشاره به اینکه رد پای آمریکا در تمام جنگ ها، آشوب ها و بی نظمی های منطقه دیده می شود، افزود: عربستان به رهبری آمریکا می خواست در لبنان چالش بزرگی ایجاد کند، اما همچنان انسجام و وحدت در لبنان برقرار است.
خطیب جمعه ملایر همچنین با تسلیت به جانباختگان زلزله غرب کشور در استان کرمانشاه این مصیبت را برای همه جامعه اسلامی و ایران دانست و گفت: ملت ایران با همدردی و کمک به زلزله زدگان نشان دادند که ید واحده هستند و در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.
حجت الاسلام برقراری چادر، پتو، شیر خشک و لوازم بهداشتی را از نیازهای اساسی زلزله زدگان برشمرد و ادامه داد: دولتمردان، ملت، نیروهای مسلح، ارتش و سپاه همه و همه در کنار هم برای خدمت رسانی به زلزله زدگان پای کار بودند و این جای تقدیر دارد.
وی از کمک های مردمی شهرستان ملایر به زلزله زدگان نیز تقدیر و اظهار کرد: موکب حضرت زهرا(س) که در اربعین حسینی به خوبی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کرد، هم اکنون در منطقه زلزله زده کرمانشاه به همنوعان خود خدمت رسانی می کند.
وی اضافه کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و امنیت و وحدت و همدلی در این کشور حاکم است و باید با حفظ این وحدت به شایعه ها و تفرقه افکنی دشمنان توجه نکنیم.
حجت الاسلام برقراری همچنین با تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در 28 صفر، جهاد در راه خدا و دین اسلام، شناخت و عمل به دین و پرهیز از محرمات را سه خواسته مهم رسول خدا(ص) از مسلمانان عنوان کرد و افزود: طبق تاکیدات پیامبر(ص) نباید روحیه انقلابی گری، اسلامیت و دینداری خود را از دست دهیم.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را از سه خطر سست شدن، درگیری و اختلاف داخلی و نافرمانی از دستورات خدا و رسول خدا پرهیز داده که اگر رخ دهد، سه بلا در جامعه اسلامی است.
امام جمعه ملایر در عین حال از حضور پرشور مردم شهیدپرور ملایر در آیین تشییع پیکر پاک شهید غلامحسین ترک دهنو که پس از 32 سال به وطن بازگشت، تقدیر کرد و گفت: شهدا برای تثبیت حاکمیت اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار