سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: تا پایان دیروز 26 آبان ماه 292 هزار زائر پیاده رضوی در انتهای مسیر راهپیمایی معنوی خود همزمان با روزهای پایانی ماه صفر وارد مشهدالرضا شده اند.
کد خبر: ۵۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 18 November 2017
به گزارش تابناک : حسین رضایی روز شنبه افزود: 80 هزار نفر از این زائران پیاده رضویکه فاقد محل پیش بین شده سکونت بودند تاکنون در مکانهای تدارک شده در سطح شهر مشهد اسکان یافته اند.
وی ادامه داد: 110 هزار نفر گنجایش اسکان و پذیرایی رایگان برای کاروانهای زائران پیاده رضوی در مشهد فراهم شده است.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: 126 هزار و 870 زائر پیاده رضوی در قالب 834 کاروان طی دیروز همزمان با سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) وارد مشهد شده و به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
وی افزود: بیشترین زائران ورودی دیروز به مشهد 51 هزار و 248 نفر از طریق جاده قوچان و 39 هزار و 172 نفر از طرق جاده نیشابور بوده اند. همچنین هشت هزار و 410 نفر از مسیر سرخس، هشت هزار و 390 نفر از مسیر فریمان، هفت هزار و 530 نفر از مسیر تربت حیدریه، هشت هزار و 300 نفر از مسیر جاده قدیم قوچان و بقیه از کلات و طرقبه شاندیز به مشهد وارد شده اند.
رضایی ادامه داد: هم اکنون نیز 43 هزار زائر پیاده رضوی در طول مسیرها جاده ای منتهی به مشهد در حال حرکت به سمت حرم مطر حضرت امام رضا(ع) هستند.
وی برآورد کرد در مجموع با محاسبه زائران شهرهای اطراف که طی امروز پای پیاده برای عرض تسلیت به بارگاه منور رضوی مشرف می شوند طی امروز و فردا 100 هزار زائر دیگر به آمار زائران پیاده ورودی به مشهد افزوده شود.
پیش بینی حاکی از ورود 320 هزار زائر پیاده در دهه آخر ماه صفر جاری به مشهد است. این رقم پارسال حدود 270 هزار نفر بود.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار