رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل؛
محمد خیرخواه بشر گفت: ۷۰ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان در استان اردبیل از مواد سنتی استفاده می‌کنند و تنها ۳۰ درصد مصرف کنندگان موادمخدر و معتادان در اردبیل از مواد صنعتی استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 18 November 2017

تابناک اردبیل: محمد خیرخواه بشر در نشست تخصصی آسیب شناسی مصرف مواد افیونی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه سن اعتیاد در کشور و استان اردبیل کاهش یافته گرایش به موادمخدر صنعتی روز به روز بیشتر می شود و این زنگ خطر را برای همه افراد جامعه و خانواده ها به صدا درآورده است.

وی تنوع و تعدد موادمخدر صنعتی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به در دسترس بودن این مواد و تبلیغات گسترده ماهواره ای و رسانه ای موادمخدر صنعتی به نظر می رسد تمرکزمان را باید در بحث پیشگیری و آگاهسازی جوانان و نوجوانان روی این موضوع قرار دهیم تا حداقل از گرایش به مصرف موادمخدر صنعتی کاسته شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با اشاره به اینکه اعتیاد زنان خطرناک تر از مردان بوده و عوارض بسیار مهلکی را برای بانوان و گروه های مختلف اجتماعی دارد گفت: افسردگی شایع ترین دلیل گرایش بانوان به سمت اعتیاد است که باید تلاش کنیم تا فضای مشارکت اجتماعی بیشتری برای بانوان و حضور آگاهانه آنها فراهم آید.

خیرخواه بشر با یادآوری عوارض بسیار سنگین اعتیاد افراد موثر جامعه به ویژه پدر و مادر در به انحراف کشیدن سایر افراد خانواده اظهار داشت: مسئولان امر باید تدبیری بیندیشند تا با سالم سازی فضای جامعه و خانواده گرایش اعضای خانواده را به سمت اعتیاد به حداقل برسانیم. وی با اشاره به آسیب های جانبی اعتیاد نیز بیان کرد: ۷۰ درصد سرقت های خرد در استان اردبیل توسط افراد معتاد انجام می شود و بسیاری از معتادان در تامین مواد مورد نیاز خود به راه هایی کشیده شده اند که واقعا تاسف آور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار