معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: گروه‌های جهادی امدادرسانی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شد.
کد خبر: ۵۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 19 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سید کاظم یکانی  ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌ زده حادثه زلزله غرب کشور، بیان کرد: حادثه‌ای که در غرب کشور اتفاق افتاد حادثه بسیار تلخی بود که تعداد زیادی از هموطنان ما را داغدار کرده و بعد از حادثه شاهد آماج محبت مردم نسبت به مردم کرمانشاه در جای جای کشور بودیم که دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به کرمانشاه و مناطق زلزله زده، افزود: در همان شب حادثه تلخ زلزله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه فراخوانی در بین دانشجویان و اساتید علاقه‌مند به کمک زلزله‌زدگان در سایت و کانال دانشگاه پخش شد و در سریع‌ترین زمان تیم پزشکی متشکل از هیئت علمی گروه پزشکی و دانشجویان پرستاری و گروه‌های پزشکی با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تصریح کرد: به دنبال وقوع زمین لزره در کرمانشاه و مناطق غربی کشور گروه‌های مختلف دانشجویی و جهادی برای خدمت رسانی به هموطنان زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا دانشجویان پرستاری و دانشجویان آشنا به کمک‌های اولیه به همراه اقلام اساسی مورد نیاز مانند آب معدنی، مواد غذایی و دیگر کالاهای ضروری جهت کمک به مردم زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

یکانی اضافه کرد: تیم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب مستقر شده و در حال ارائه خدمات به مصدومان حادثه زلزله هستند.

وی ادامه داد: تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز همچنان براساس وظیفه انسانی که احساس کرده‌اند، کمک‌های دانشجویان و استاتید را در غرفه‌ای که در محوطه دانشگاه تشکیل داده‌اند، جمع آوری می‌کنند و برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه اعزام خواهد شد.

معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خاطر نشان کرد: واحد ارومیه با تمام قوا و ظرفیت خود و استفاده از تمامی نیروهایی که در اردوهای جهادی ما حضور دارند آمادگی امدادرسانی و ارائه کمک به مناطق آسیب دیده را اعلام می‌کند.

یکانی اعلام کرد: از تمامی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می‌کنم که در صورت امکان جهت اعزام کمک‌ها و کمک به مصدومان کرمانشاه و زلزله زدگان، کمک‌های خود را به معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد ارومیه اهدا کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به آثار طولانی مدت و کوتاه مدت این حادثه در روح و روان زلزله‌زدگان بنابراین تیم مشاوره نیز به  این مناطق اعزام شده است.

گفتنی است شامگاه 22 آبان ماه امسال، زلزله‌‌ای با شدت 7.3 در مقیاس ریشتر که کانون آن کرمانشاه اعلام شد، سبب کشته شدن نزدیک به 500 نفر و مصدوم شدن بیش از 7 هزار و 500 نفر از هموطنان شد، شدت این زلزله به قدری بود که اکثر شهرستان‌ها آذربایجان غربی نیز احساس شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار