کد خبر: ۵۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 20 November 2017
هیات تحریریه نیویورک تایمز با انتقاد از وزیر امور خارجه آمریکا او را برای رهبری این نهاد که مسوول عملیات دیپلماتیک ایالات متحده آمریکاست، "نامناسب" ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، این سرمقاله که در نسخه چاپی امروز (یکشنبه) توزیع می‌شود، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا را به تمرکز بیش از حد روی طراحی مجدد وزارت خارجه به جای تقویت توانایی این کشور برای مدیریت صلح‌آمیز بحران‌های بین‌المللی متهم کرد.

هیات تحریریه نیویورک تایمز در مطلبی که شنبه آنلاین منتشر شد، نوشت: رکس تیلرسون عمدتا به چشم گزینه‌ای نامناسب برای رهبری نهاد دیپلماتیک نگاه می‌شود و مصمم است تا وزارتخانه‌ خودش را که از زمان توماس جفرسون (اولین وزیر خارجه آمریکا) بنیادی برای حفظ امنیت ملی آمریکا تاسیس شد، از بین ببرد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: وزارت خارجه آمریکا با کاهش بودجه، پر نشدن پست‌های عالی، یک رئیس‌جمهور نامناسب و یک وزیر خارجه‌ای که به جای سیاستگذاری که باید مهمترین اولویت او باشد خواستار سازماندهی مجدد شده، تضعیف شده است.

تیلرسون که مدیر اجرایی سابق غول انرژی اکسون‌موبیل است، از زمان روی کار آمدن در فوریه درباره سازماندهی مجدد این نهاد و تبدیل آن به سازمانی اثرگذارتر با قابلیت مقابله با چالش‌های قرن بیست و یکم صحبت کرده است. نیویورک تایمز همچنین از کاهش شدید نیروها در دوران رهبری تیلرسون انتقاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار